
Ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφαλείας EuroNCAP ανακοίνωσε τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα δοκιμών πρόσκρουσης και το ενδιαφέρον φέτος εστιάζεται σε δύο νέες μάρκες που φιλοδοξούν να ταράξουν τα νερά στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Η τουρκική Togg και η κινεζική firefly (θυγατρική της NIO) πέτυχαν εντυπωσιακές πεντάστερες επιδόσεις, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και οι νεοεισερχόμενοι κατασκευαστές μπορούν να σταθούν ισάξια απέναντι σε κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Togg συστήνεται στην Ευρώπη με δύο δυνατά χαρτιά
Η Togg, που ιδρύθηκε το 2018 και ξεκίνησε παραγωγή στα τέλη του 2022, έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα στην ευρωπαϊκή σκηνή με δύο νέα μοντέλα: το T10F, ένα ηλεκτρικό σεντάν οικογενειακού χαρακτήρα, και το T10X, ένα ηλεκτρικό SUV.
Και τα δύο απέσπασαν τη μέγιστη αξιολόγηση των πέντε αστεριών, με το T10F να σημειώνει 95% προστασία ενηλίκων επιβατών και το T10X 94%. Πρόκειται για βαθμολογίες που τοποθετούν τα μοντέλα της Togg ανάμεσα στα κορυφαία της αγοράς.
Στην προστασία παιδιών, πεζών και ποδηλατών η επίδοση έφτασε το 85%, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού κρίθηκαν ιδιαίτερα αξιόπιστα. Σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το σχεδιαστικό αποτύπωμα: τα μοντέλα φέρουν την υπογραφή του ιταλικού στούντιο Pininfarina και του Τούρκου σχεδιαστή Murat Günak, με θητεία σε Peugeot, Mercedes-Benz και Volkswagen Group.

Η Togg έχει θέσει φιλόδοξο στόχο καθώς το πλάνο περιλαμβάνει μέχρι το 2030 να εξάγει 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, με πλάνα για γκάμα πέντε μοντέλων.
Firefly: Η μικρή που κάνει τη διαφορά
Από την άλλη, η firefly, νέα φίρμα της NIO, κατάφερε να στρέψει όλα τα βλέμματα στο δικό της compact ηλεκτρικό. Στις δοκιμές του EuroNCAP πέτυχε 96% προστασία ενηλίκων επιβατών – την υψηλότερη βαθμολογία που έχει σημειώσει οποιοδήποτε επιβατικό αυτοκίνητο από την αρχή του 2024. Η επίδοση αυτή αποδεικνύει πως δεν χρειάζεται ένα αυτοκίνητο να είναι μεγάλο για να είναι ασφαλές, καθώς η σωστή έρευνα, η μηχανολογική καινοτομία και η προσήλωση στην ασφάλεια μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Με τις μικρότερες και πιο προσιτές EV επιλογές να πληθαίνουν, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η ασφάλεια δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση.
Οι συνολικές δοκιμές
Συνολικά, ο EuroNCAP αξιολόγησε 16 νέα μοντέλα. Η πλειοψηφία απέσπασε πέντε αστέρια, με εξαιρέσεις όπως η BMW 1 Series, το Citroën C5 Aircross, το Suzuki e VITARA και το Toyota Urban Cruiser, που περιορίστηκαν στα τέσσερα αστέρια.

Ανάμεσα στα SUV που εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους συγκαταλέγονται τα Audi Q4 e-tron, Hyundai IONIQ 9, MINI Aceman και smart #5. Εξίσου θετικά τα αποτελέσματα για το νέο MINI Cooper τριών θυρών, που διατήρησε το πεντάστερο προφίλ του.
Αξιοσημείωτη είναι και η δυναμική των κινεζικών brands, όπως τα AION V, EXLANTIX ES, IM IM6 και BYD DOLPHIN SURF, τα οποία απέδειξαν ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πλέον φτάσει σε επίπεδο συγκρίσιμο με εκείνο των Ευρωπαίων και Κορεατών ανταγωνιστών.

Το μήνυμα του EuroNCAP
Ο Dr. Aled Williams, Διευθυντής Προγράμματος του EuroNCAP, τόνισε: "Είναι εντυπωσιακό όταν ένας καθιερωμένος κατασκευαστής κατακτά πέντε αστέρια. Όταν όμως ένας νέος παίκτης, όπως η Togg ή η firefly, πετυχαίνει κορυφαίες επιδόσεις από το πρώτο του κιόλας βήμα, τότε μιλάμε για κάτι πραγματικά ξεχωριστό".