Οι δασμοί έχουν κοστίσει δισεκατομμύρια στην VW-το παραδέχτηκε o CEO του Group

Ο μεγαλύτερος όμιλος εταιρειών στην Ευρώπη έχει ήδη χάσει πολλά δισεκατομμύρια μέσα στο 2025 και αυτό οφείλεται στους δασμούς του Donald Trump.

Η Volkswagen, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Ευρώπης, βλέπει τον ισολογισμό της να επιβαρύνεται με δισεκατομμύρια ευρώ εξαιτίας των αμερικανικών δασμών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume.

Μιλώντας στο περιθώριο της έκθεσης IAA Mobility στο Μόναχο, ο Blume παραδέχτηκε ότι η κατάσταση αυτή έχει κοστίσει ήδη "αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ" μέσα στο 2025. Όπως εξήγησε, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις μάρκες Porsche και Audi, που δεν διαθέτουν γραμμές παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες και συνεπώς επιβαρύνονται πλήρως από τους δασμούς εισαγωγής.

Σήμερα, τα αμερικανικά τέλη φτάνουν στο 27,5% και, παρά τις προσδοκίες των Ευρωπαίων κατασκευαστών, δεν έχουν ακόμη μειωθεί στο 15%. Αυτή η διαφορά πλήττει άμεσα τις πωλήσεις των πολυτελών γερμανικών μοντέλων σε μία από τις σημαντικότερες αγορές του κόσμου.

Η Volkswagen διατηρεί πάντως ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με την Ουάσινγκτον, συζητώντας τόσο το θέμα των δασμών όσο και ενδεχόμενα φορολογικά κίνητρα για νέες επενδύσεις. Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι και η δημιουργία εργοστασίου της Audi στις ΗΠΑ, με απόφαση που αναμένεται έως το τέλος του έτους.

Παράλληλα, ο Blume, ο οποίος εκτελεί και χρέη CEO στην Porsche, επισήμανε ότι η θρυλική μάρκα βρίσκεται σε μια εξαιρετικά δύσκολη θέση. Όπως είπε χαρακτηριστικά, "η Porsche είναι σε μια θέση σάντουιτς, περισσότερο από κάθε άλλο κατασκευαστή". Ο λόγος είναι ότι οι δύο μεγαλύτερες αγορές της –Ηνωμένες Πολιτείες και Κίνα– αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις. H πρώτη με τους υψηλούς δασμούς και η δεύτερη με την εμφανή κόπωση της ζήτησης.

Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για τον όμιλο Volkswagen, καθώς οι αποφάσεις γύρω από την παραγωγή και τη στρατηγική στις ΗΠΑ θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό το πώς θα διαμορφωθεί η παρουσία των premium γερμανικών brands στην αμερικανική αγορά τα επόμενα χρόνια.