
Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) ξεκινά μια σημαντική προσπάθεια εκσυγχρονισμού των ομοσπονδιακών προτύπων ασφαλείας οχημάτων, ώστε να καλύπτουν τις νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.
Τα ισχύοντα πρότυπα, όπως επισημαίνει η κυβέρνηση, έχουν γραφτεί πριν από δεκαετίες, όταν η ιδέα ενός αυτοκινήτου που οδηγεί μόνο του ήταν απλώς επιστημονική φαντασία.

Σήμερα, που τα αυτόνομα οχήματα αποτελούν πραγματικότητα, η NHTSA προτείνει τέσσερις βασικές αλλαγές, οι οποίες στοχεύουν κυρίως οχήματα χωρίς ανθρώπινο έλεγχο, όπως ρομποταξί και υπηρεσίες μεταφοράς τύπου shuttle, παρόμοια με εκείνα που λειτουργεί η Zoox.
Οι αλλαγές που προτείνονται
Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις αφορούν μεταξύ άλλων τους κανόνες σχετικά με τη "σειρά θέσης του επιλογέα ταχυτήτων", τα συστήματα απόψυξης και αφαίρεσης υδρατμών από το παρμπρίζ, καθώς και τους κανονισμούς για τους υαλοκαθαριστήρες, το πλύσιμο των παρμπρίζ, τα φώτα και τις αντανακλαστικές επιφάνειες.
Η κυβέρνηση εξηγεί πως το πρότυπο FMVSS 108 "περιλαμβάνει απαιτήσεις που προϋποθέτουν την ύπαρξη ανθρώπου στη θέση του οδηγού και χειροκίνητων ελέγχων". Επιπλέον, αναφορές στην θέση του οδηγού και τη χρήση των παραπάνω χειριστηρίων, καθιστούν αναγκαίες τις αλλαγές ώστε να ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενες προσπάθειες για την απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης απαλλαγών (Part 555) για τα αυτόνομα οχήματα.
Αναγκαία η επικαιροποίηση
Όπως αναφέρει η κυβέρνηση, οι αλλαγές αυτές θα βοηθήσουν να "απελευθερωθεί η αμερικανική καινοτομία", ενώ παράλληλα θα αποτρέψουν τη δημιουργία ενός "βλαβερού μωσαϊκού κανόνων και νόμων σε επίπεδο πολιτειών".
Ο νομικός σύμβουλος της NHTSA, Peter Simshauser, σχολίασε: "Τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας για τα οχήματα έχουν γραφτεί για περιπτώσεις όπου οδηγούν άνθρωποι και χρειάζεται να αναθεωρηθούν για τα αυτόνομα οχήματα. Η κατάργηση αυτών των απαιτήσεων, θα μειώσει το κόστος και θα βελτιώσει την ασφάλεια".