
Η BYD προχώρησε σε μια εντυπωσιακή αύξηση του εγγεγραμμένου κεφαλαίου της, το οποίο εκτινάχθηκε από περίπου 426 εκατομμύρια δολάρια σε 1,28 δισ. δολάρια. Η αύξηση κατά 200% καταγράφηκε στα εταιρικά μητρώα της Κίνας και δείχνει την αποφασιστικότητα του ομίλου να ενισχύσει περαιτέρω τη χρηματοοικονομική του βάση.

Στο κινεζικό επιχειρηματικό περιβάλλον, το εγγεγραμμένο κεφάλαιο αποτελεί το ποσό που δεσμεύονται να επενδύσουν οι μέτοχοι σε μια εταιρεία. Υψηλότερο κεφάλαιο αυξάνει την αξιοπιστία μιας επιχείρησης απέναντι σε προμηθευτές, συνεργάτες αλλά και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Για τη BYD, η οποία βρίσκεται σε περίοδο ταχείας ανάπτυξης, η κίνηση αυτή ερμηνεύεται ως μήνυμα ισχύος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη αύξηση κεφαλαίου μέσα στο 2025. Τον Μάιο, η εταιρεία είχε ανεβάσει το εγγεγραμμένο της κεφάλαιο από 2,909 δισ. γουάν σε 3,039 δισ. γουάν.
Ισχυρά οικονομικά μεγέθη
Η BYD, που ιδρύθηκε το 1995 από τον Wang Chuanfu, δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς από την παραγωγή μπαταριών και φορτιστών μέχρι την κατασκευή και διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο όμιλος εμφάνισε για το πρώτο εξάμηνο του 2025 καθαρά κέρδη 2,17 δισ. δολ. και κύκλο εργασιών 52 δισ. δολ.. Οι επενδύσεις σε Έρευνα και Ανάπτυξη έφτασαν τα 4,33 δισ. δολ., ενώ τα έσοδα από τις διεθνείς αγορές ανήλθαν στα 19 δισ. δολ., ποσοστό 36,5% του συνόλου.

Πωλήσεις και στόχοι
Στο διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025, η BYD πούλησε 2,864 εκατ. οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 23% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024. Για φέτος έχει θέσει στόχο τα 5,5 εκατ. οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι τους τελευταίους τέσσερις μήνες θα πρέπει να διαθέσει περίπου 660.000 αυτοκίνητα τον μήνα, ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα ακόμη και για τον κινεζικό κολοσσό.
Τι σημαίνει η αύξηση κεφαλαίου
Αν και η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε επίσημες διευκρινίσεις σχετικά με τους σκοπούς της αύξησης, αναλυτές θεωρούν πως το επιπλέον κεφάλαιο θα ενισχύσει την οικονομική της ευρωστία και θα προσφέρει "καύσιμο" για την περαιτέρω τεχνολογική έρευνα, την εμπορική ανάπτυξη και –κυρίως– τη στρατηγική εξάπλωσης στις διεθνείς αγορές.