Έχουμε κάνει επανειλλημμένες αναφορές στις σχεδόν αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Μάλιστα όσο αυξάνεται η τιμή εκκίνησης ενός μοντέλου, τόσο μεγαλώνει και η λίστα με τα στοιχεία έξτρα εξοπλισμού.
Ωστόσο, η Audi σκοπεύει να βάλει φρένο στην πολυπλοκότητα των επιλογών, με στόχο όχι μόνο τη μείωση του κόστους, αλλά και την ενίσχυση της συνολικής εμπειρίας πολυτέλειας για τον πελάτη.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Dollner, παραδέχτηκε ότι η τρέχουσα κατάσταση έχει ξεφύγει:
"Ενδεικτικά, πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε μόνο τρεις ή τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις τιμονιού. Αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 100".
Η στρατηγική αυτή, όπως εξηγεί, θα δώσει τη δυνατότητα στην Audi να επικεντρωθεί σε λιγότερα αλλά πιο ποιοτικά στοιχεία, αναβαθμίζοντας τις επιφάνειες επαφής που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία, όπως το τιμόνι και τα χειριστήρια.
Ο Massimo Frascella, επικεφαλής σχεδιασμού της Audi (πρώην creative director της Jaguar), συμμερίζεται αυτή την άποψη, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Μπορούμε να κατασκευάσουμε καλύτερης ποιότητας εξαρτήματα, αφού θα έχουμε περιορίσει τον αριθμό τους".
Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία
Το όραμα αυτό εφαρμόζεται ήδη στα νέα μοντέλα, ξεκινώντας από το ολοκαίνουργιο Concept C, το εντυπωσιακό ηλεκτρικό σπορ coupe που παρουσιάζεται επίσημα τις επόμενες μέρες και αποτελεί προπομπό της νέας κατεύθυνσης της εταιρείας.
Το εσωτερικό του Concept C ακολουθεί τη λογική του "less is more", με λιγότερα κουμπιά, λιγότερες γραμμές και περισσότερη ουσία. Διαθέτει πραγματικά χειριστήρια από ανοδιωμένο αλουμίνιο, ενώ το λογότυπο στο τιμόνι είναι μεταλλικό, όχι πλαστικό.
Επιπλέον, η αναδιπλούμενη οθόνη αφής θυμίζει τον παλιό, πρακτικό σχεδιασμό της δεκαετίας του 2010. Υπάρχουν επίσης ξεχωριστά χειριστήρια κλιματισμού, έστω και αφής, τα οποία επαναφέρουν τη λειτουργικότητα που πολλοί οδηγοί είχαν υποστηρίξει ότι τους έλειπε.
Η Audi υιοθετεί πλέον τη σχεδιαστική ταυτότητα "Strive for Clarity", η οποία θα διατρέχει ολόκληρη τη γκάμα της. Το Concept C, που αναμένεται να περάσει στην παραγωγή το 2027, θα είναι το πρώτο μοντέλο που εφαρμόζει πλήρως τη νέα αυτή φιλοσοφία, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Τέλος για A1 και Q2
Μέρος της στρατηγικής επανατοποθέτησης της Audi ως premium μάρκας, είναι και η απομάκρυνση από τα πιο προσιτά της μοντέλα. Η εταιρεία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το A1 θα καταργηθεί μετά το τέλος της τρέχουσας γενιάς, ενώ και το Q2 φαίνεται πως θα ακολουθήσει την ίδια πορεία.
Με την αποχώρηση των δύο αυτών μοντέλων, το A3 γίνεται το entry level μοντέλο της Audi. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να κυκλοφορήσει ένα νέο εισαγωγικό ηλεκτρικό μοντέλο το 2026, που θα καλύψει το κενό.