Η BMW προετοιμάζει το έδαφος για την επόμενη μεγάλη κίνηση στην ηλεκτροκίνηση – το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου παραγωγής με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου το 2028. Παράλληλα με τη νέα γενιά ηλεκτρικών της, όπως το ανανεωμένο iX3 και κυρίως τη Neue Klasse, ο γερμανικός όμιλος δείχνει ότι η στρατηγική της "τεχνολογικής ουδετερότητας" παραμένει σταθερή, επενδύοντας παράλληλα και σε εναλλακτικές μορφές μηδενικών ρύπων.
Αυτή την περίοδο, τα κέντρα τεχνογνωσίας της BMW σε Μόναχο και Steyr (Αυστρία) κατασκευάζουν τα πρώτα πρωτότυπα του νέου συστήματος κυψελών καυσίμου. Σύμφωνα με την εταιρεία, το στάδιο αυτό εστιάζει κυρίως στην ανάπτυξη και επικύρωση των διαδικασιών συναρμολόγησης και δοκιμών, με στόχο τη βιομηχανοποίηση, τη διασφάλιση ποιότητας και τη μελλοντική κλιμάκωση. Τα πρωτότυπα θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία στρατηγικών λειτουργίας αλλά και για τη δοκιμή σε επίπεδο οχήματος.
Συνεργασία με Toyota – Τρίτη γενιά συστημάτων
Η BMW συνεργάζεται με την Toyota στον τομέα του υδρογόνου ήδη από το 2014. Στην πρώτη φάση, η ιαπωνική εταιρεία παρείχε ολοκληρωμένα συστήματα, ενώ στη δεύτερη γενιά (όπως στο iX5 Hydrogen) η BMW ανέλαβε να εξελίξει το μεγαλύτερο μέρος της τεχνολογίας. Τώρα, για την τρίτη γενιά που θα παρουσιαστεί το 2028, οι δύο πλευρές συνυπογράφουν την ανάπτυξη, με στόχο τη δημιουργία συστημάτων τόσο για επιβατικά όσο και για επαγγελματικά οχήματα.
Το νέο σύστημα υπόσχεται υψηλότερη απόδοση, μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και πιο συμπαγή κατασκευή, με τον απαιτούμενο χώρο εγκατάστασης να μειώνεται κατά 25%. Αυτό καθιστά το σύστημα πιο ευέλικτο για τοποθέτηση σε διαφορετικές αρχιτεκτονικές οχημάτων, επιτρέποντας στη BMW να διατηρεί ανοικτές τις επιλογές της απέναντι σε διάφορες τεχνολογίες.
Σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά, η αποδοτικότητα αναμένεται να βελτιωθεί ουσιαστικά, προσφέροντας αυτονομία συγκρίσιμη με των σημερινών αμιγώς ηλεκτρικών BEV. Η βελτίωση προκύπτει τόσο από αναβαθμίσεις στα επιμέρους εξαρτήματα όσο και από πιο εξελιγμένες στρατηγικές λειτουργίας.
Παραγωγή σε Steyr και Landshut
Ο πυρήνας της παραγωγής θα βρίσκεται στο εργοστάσιο της BMW στο Steyr, στην Αυστρία. Εκεί ήδη κατασκευάζονται οι ηλεκτροκινητήρες έκτης γενιάς για τα Neue Klasse EVs, ενώ προσαρμόζονται εγκαταστάσεις και δοκιμαστικοί πάγκοι για τη νέα τεχνολογία.
Από το 2026, το εργοστάσιο στο Λάντσουτ θα ξεκινήσει την παραγωγή του "BMW Energy Master", της μονάδας ελέγχου που θα διαχειρίζεται την ενεργειακή ροή στα οχήματα με υδρογόνο. Το ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζει και βασικά εξαρτήματα, όπως το κέλυφος και την πλάκα πίεσης, ακολουθώντας το παράδειγμα του τρέχοντος στόλου iX5 Hydrogen.
Ο Klaus von Moltke, Senior Vice President Engine Production στη BMW, τόνισε: "Είμαστε περήφανοι που θα παράγουμε μία ακόμη καινοτόμο τεχνολογία κίνησης στο Στέγερ, δίπλα στους ηλεκτροκινητήρες και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η τεχνολογική ευελιξία είναι το κλειδί της στρατηγικής μας".
Τι σημαίνει για το μέλλον
Η ανακοίνωση αυτή δείχνει πως η BMW δεν περιορίζεται αποκλειστικά στα μπαταριοηλεκτρικά οχήματα. Με την παραγωγή να ξεκινά σε κομβικά εργοστάσια σε Αυστρία και Γερμανία, και με τη συνεργασία της Toyota να δίνει ώθηση, το 2028 θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα προς την εμπορική διάδοση του υδρογόνου στην αυτοκίνηση.