Αυτά τα χρώματα επιλέγουν οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας Jato Dynamics, μας δείχνει τις κυρίαρχες τάσεις στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, αναφορικά με τις χρωματικές επιλογές, αλλά και τη διαμόρφωση του εσωτερικού των νέων αυτοκινήτων.

Μπορεί να ακούγεται περίπου σαν την άχρηστη πληροφορία της ημέρας, αλλά αν οδηγείτε ένα αυτοκίνητο με έντονο, φωτεινό χρώμα στην Ευρώπη, ανήκετε σε μια μειοψηφία που συνεχώς συρρικνώνεται.

Η κυρίαρχη τάση στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου, είναι η προτίμηση σε πιο διακριτικές αποχρώσεις, με το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων οχημάτων να είναι χρώματος γκρι, άσπρα ή μαύρα.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας Jato Dynamics, στις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκά αγορές, σχεδόν το 70% των νέων αυτοκινήτων κυκλοφορούν σε αυτές τις τρεις αποχρώσεις. Το γκρι είναι το πιο δημοφιλές, με μερίδιο 27,3% επί των πωλήσεων, ακολουθούμενο από το άσπρο με 22% και το μαύρο με 18%.

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το μπλε με ποσοστό 12,1%, αφήνοντας πίσω το κόκκινο (7,4%), το ασημί (5,4%) και το πράσινο (2,8%).

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μοντέλα με έντονα χρώματα στις καμπάνιες λανσαρίσματός τους, όπως το Renault Clio, οι περισσότεροι αγοραστές προτιμούν ουδέτερους και διακριτικούς τόνους αντί για έντονα χρώματα.

Στις εξαιρέσεις συγκαταλέγονται τα Fiat 500 και νέο Renault 5, όπου τα φωτεινά χρώματα έχουν δυναμική παρουσία στις παραγγελίες τους. Στο Fiat 500, για παράδειγμα, το 14% των πωλήσεων αφορά μαύρα αυτοκίνητα, ενώ το 12% είναι κίτρινα και ένα ακόμα 12% χρυσαφί.

Επιπλέον, το κόκκινο κατέχει το 8% των πωλήσεων, το μπλε το 7%, το πράσινο και το ροζ το 3% αντίστοιχα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, ενώ το γκρι καλύπτει το 27,3% των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, μόλις το 2% των νέων Fiat 500 είναι βαμμένα γκρι.

Η μελέτη της Jato Dynamics εστίασε επίσης στις επιλογές των αγοραστών για τα εσωτερικά των οχημάτων, όπου παρατηρούνται μεγάλες διαφορές ανά χώρα. Οι Γερμανοί και οι Βρετανοί δείχνουν προτίμηση σε πιο πολυτελή φινιρίσματα, με το 57% των Γερμανών και το 53% των Βρετανών να πληρώνουν μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ για δερμάτινα καθίσματα.

Αντίθετα, στις νότιες χώρες της Ευρώπης, το ύφασμα παραμένει κυρίαρχη επιλογή, καθώς το 85% των Ισπανών και περίπου τα τρία τέταρτα των Ιταλών και Γάλλων, προτιμούν την πιο οικονομική επιλογή.

Τα χρώματα των αυτοκινήτων μπορεί να μην προσδιορίζουν τους ανθρώπους, αλλά σίγουρα αποκαλύπτουν στοιχεία για τον χαρακτήρα και τις προτιμήσεις τους. Με αυτή τη σκέψη, μπορείτε πλέον να προχωρήσετε στην αγορά του επόμενου αυτοκινήτου σας.