Το νέο Golf R θα έχει κινητήρα-έκπληξη 400 ίππων-ίσως μάντεψες ποιος είναι

Με αφορμή τη συμπλήρωση 25 χρόνων από το πρώτο Golf R, οι πληροφορίες θέλουν την VW να τοποθετεί έναν γνωστό και αγαπημένο κινητήρα που θα το καθιστά το πιο γρήγορο Golf όλων των εποχών.

Η Volkswagen ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 25 χρόνια από την κυκλοφορία του εμβληματικού Golf R32 του 2002, και σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, η επέτειος αυτή θα γιορταστεί με μια μικρή βοήθεια από την Audi.

Το Golf R του 2027 αναμένεται να αποκτήσει τον πεντακύλινδρο, τούρμπο κινητήρα του Audi RS3, σηματοδοτώντας έτσι το πιο ισχυρό και ταχύτερο Golf παραγωγής όλων των εποχών.

Αυτή τη στιγμή, το Golf R εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 TSI που αποδίδει 328 ίππους και 400 Nm ροπής. Αντίθετα, το RS3 της Audi φορά τον πεντακύλινδρο κινητήρα 2.5 TFSI, με απόδοση 400 ίππων και 500 Nm ροπής.

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέδρουν πως υπάρχει περιθώριο περαιτέρω αύξησης των επιδόσεων, είτε για το Golf είτε για μελλοντικά Audi.

Η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται, όπως πάντα στα Golf R, σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός ανανεωμένου επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DSG).

Με αυτό το σύνολο, το νέο Golf R θα είναι το ταχύτερο όλων των εποχών, επιταχύνοντας σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από 0-100 km/h σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα.

Τεχνικές προσαρμογές

Η τοποθέτηση του μεγαλύτερου πεντακύλινδρου κάτω από το καπό του Golf θα απαιτήσει μια σειρά από σημαντικές μηχανολογικές παρεμβάσεις, όπως τα μεγαλύτερα φρένα, η αναβαθμισμένη ανάρτηση και το ενισχυμένο πλαίσιο.

Η αύξηση του βάρους θεωρείται αναπόφευκτη, όμως η Volkswagen φέρεται να σκοπεύει να την αντισταθμίσει με τη χρήση σφυρήλατων ζαντών αλουμινίου Warmenau και σπορ καθισμάτων ελαφρού τύπου.

Τελευταίο μη εξηλεκτρισμένο Golf R

Πέρα από τον επετειακό χαρακτήρα του, το Golf R του 2027 πιθανότατα θα αποτελέσει και το τελευταίο μη εξηλεκτρισμένο Golf, καθώς αυτό θα αλλάξει στην επόμενη, 9η γενιά του μοντέλου.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, όλες οι εκδόσεις της επόμενης γενιάς, από τη βασική μέχρι την R, θα ενσωματώνουν κάποια μορφή εξηλεκτρισμού.

Το νέο Golf R με κινητήρα δανεισμένο από το RS3, αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2026 και να κυκλοφορήσει μέσα στο 2027, όμως ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί σε ποιες αγορές θα διατεθεί.

Προς το παρόν, η Volkswagen δεν έχει προβεί σε επίσημες δηλώσεις ή επιβεβαιώσεις για την υιοθέτηση του 5κύλινδρου μοτέρ, αν και η φημολογία είναι έντονη.

Κινητήρας με ημερομηνία λήξης;

Υπάρχει, ωστόσο και ένα εμπόδιο. Οι νέοι κανονισμοί εκπομπών Euro 7 αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τον Νοέμβριο του 2026 στην Ε.Ε., κάτι που καθιστά αβέβαιο το μέλλον του πεντακύλινδρου κινητήρα.

Αν η Audi και η Volkswagen αποφασίσουν να τον εξελίξουν ώστε να συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς, πιθανόν να τον δούμε και σε άλλα μοντέλα, προκειμένου να δικαιολογηθεί το κόστος.

Σε διαφορετική περίπτωση, η επιλογή θα ήταν η παραγωγή και πώληση όλων των Golf R με 5κύλινδρο μοτέρ πριν τον Νοέμβριο του 2026, ώστε να αποφευχθούν οι ρυθμιστικοί περιορισμοί.

Σε κάθε περίπτωση, εάν το πλάνο αυτό πραγματοποιηθεί, πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για το Golf και έναν θεαματικό τρόπο να κλείσει η εποχή των καθαρόαιμων θερμικών R.