
Ο Frank Stephenson είναι ένας σχεδιαστής αυτοκινήτων που δεν φοβάται να πει τη γνώμη του. Έχοντας εμπειρία σε θρυλικά μοντέλα όπως η Ferrari F430 και το πρωτότυπο BMW X5, ο Μαροκινής καταγωγής σχεδιαστής γνωρίζει καλά το αντικείμενο.
Πριν από μερικά χρόνια είχε ανακοινώσει τα τρία αγαπημένα του μοντέλα Jaguar, αλλά προς έκπληξη πολλών, η E-Type δεν ήταν μεταξύ αυτών. Τώρα, ο Stephenson εκφράζει την άποψή του για το νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο Jaguar Type 00 που σηματοδοτεί και το rebranding της φίρμας.

Το εντυπωσιακό και φουτουριστικό ηλεκτρικό concept αποτελεί την προσπάθεια της Jaguar να ανέβει στην κατηγορία των υπερπολυτελών αυτοκινήτων και να ανταγωνιστεί τη Bentley. Ωστόσο, ο Stephenson κάθε άλλο παρά ενθουσιασμένος δηλώνει με την εμφάνισή του.
Έντονα επικριτικός
Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Top Gear, ο σχεδιαστής της McLaren P1 δεν δίστασε να το χαρακτηρίσει "αδιάφορο από σχεδόν κάθε γωνία". Μάλιστα, δημιούργησε και έναν νέο όρο για να περιγράψει το εκκεντρικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αποκαλώντας το "μη αυτοκινητικό" ("unautomotive").

Ο 65χρονος σχεδιαστής, που έχει εργαστεί και πάνω στο μοντέλο που αναβίωσε το κλασικό Mini, επέκρινε σχεδόν κάθε στοιχείο, υποστηρίζοντας πως "η συνολική σχεδίαση στερείται συνοχής και μοιάζει μισοτελειωμένη".
Παρά τις αρνητικές του παρατηρήσεις, είχε και μία ελαφρώς θετική επισήμανση. Το Type 00 φαίνεται ελπιδοφόρο από μακριά, αλλά "απογοητευτικό από κοντά", δήλωσε.
Άλμα στην κατηγορία τιμής
Το Type 00 αναμένεται να μπει στην παραγωγή με τιμή γύρω στα 130.000 ευρώ, περίπου διπλάσια από τη μέση τιμή πώλησης της Jaguar σήμερα. Για το λόγο αυτό, η Tata Motors, μητρική εταιρεία της Jaguar, είναι διατεθειμένη να πουλήσει πολύ λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι στο παρελθόν.

Όπως αναφέρει ο Brandon Baldassari, επικεφαλής της Jaguar στις ΗΠΑ, το νέο μοντέλο "θα είναι σπάνιο και όταν καταφέρεις να δεις ένα, θα είναι μια ξεχωριστή στιγμή".
Νωρίτερα φέτος, ο διευθύνων σύμβουλος, Rawdon Glover, παραδέχτηκε ότι η Jaguar είναι έτοιμη να χάσει το 85% της υπάρχουσας πελατειακής της βάσης. Δηλαδή, μόνο το 15% των σημερινών αγοραστών αναμένεται να προχωρήσει στην αγορά του τελικού Type 00.
Πιστή στο πρωτότυπο
Ο Glover τόνισε ότι το μοντέλο παραγωγής θα μοιάζει πολύ με το πρωτότυπο, το οποίο είχε χαρακτηριστεί πριν λίγο καιρό ως "το αυτοκίνητο της Cruella de Vil", λόγω του εξαιρετικά μεγάλου καπό.

Γιατί όμως ένα ηλεκτρικό όχημα χρειάζεται τόσο μακρύ καπό; Η Jaguar δεν έχει διευκρινίσει αν πρόκειται για καθαρά αισθητικό στοιχείο ή αν προκύπτει από τεχνικούς λόγους. Το νέο μοντέλο, που αναμένεται να έχει διαφορετικό και πιο ελκυστικό όνομα, θα παρουσιαστεί πριν το τέλος του έτους, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν το 2026.
Η κατάσταση πάντως, κρύβει αρκετές προκλήσεις για την Jaguar, που παίρνει μεγάλο ρίσκο όχι μόνο με το σχεδιασμό, αλλά και με την απόφαση να απομακρυνθεί από το μεγαλύτερο μέρος των παραδοσιακών πελατών της.
Η καμπάνια "Copy Nothing" που σηματοδότησε την ανανέωση της μάρκας έχει προκαλέσει έντονη κριτική. Παρότι κάποιοι υποστηρίζουν ότι η Jaguar αξίζει μια ευκαιρία στη νέα της κατέυθυνση, είναι κατανοητή η επιφυλακτική στάση απέναντι σε όλα όσα έχουν συμβεί από τότε που παρουσιάστηκε το πρωτότυπο Type 00.