Νέο υβδρικό σύστημα για τετρακίνητα οχήματα με χαμηλή κατανάλωση-Ποια εταιρεία το παρουσίασε

Με επίκεντρο τα οχήματα εκτός δρόμου και με πρώτη εφαρμογή σε ένα από τα πιο κλασίκα αυτοκίνητα του είδους παρουσιάστηκε το νέο υβριδικό σύστημα που προσφέρει καλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση.

Η Stellantis στο πλαίσιο της αποκάλυψης του νέου Jeep Cherokee, παρουσίασε ένα εντελώς νέο υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες για προηγμένη υβριδική μετάδοση. Στόχος είναι να προσφέρει υψηλή απόδοση, χαμηλές εκπομπές ρύπων και δυνατότητες τετρακίνησης χωρίς συμβιβασμούς.

Καρδιά του συστήματος: Ο 1.6 turbo κινητήρας

Το θερμικό κομμάτι του συνόλου αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, άμεσου ψεκασμού και υψηλής απόδοσης. Ο κινητήρας έχει κυβισμό 1.598 κ.εκ. και ισχύ 177 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. Η ροπή του φτάνει τα 300 Nm από 2.000 έως 3.500 σ.α.λ., ενώ η συνολική ισχύς μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες είναι 210 ίπποι.

Το μπλοκ και η κυλινδροκεφαλή είναι κατασκευασμένα από χυτό αλουμίνιο υψηλής πίεσης για χαμηλό βάρος και καλύτερη θερμική διαχείριση. Η τεχνολογία Miller Cycle με σχέση συμπίεσης 11,3:1 επιτρέπει πιο αποδοτική καύση. Ο υπερσυμπιεστής αποδίδει πίεση έως 2,6 bar (38 psi), ενώ ένα υγρόψυκτο intercooler μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, εξασφαλίζοντας σταθερή απόδοση ακόμα και σε συνθήκες έντονης φόρτισης.

Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης, που εξασφαλίζει ακριβή έλεγχο μίγματος, ενώ όλα τα βοηθητικά συστήματα (αντλίες νερού, αντλίες ψύξης μπαταρίας και κομπρεσέρ A/C) λειτουργούν ηλεκτρικά, μειώνοντας το μηχανικό φορτίο και βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου.

Για τη μείωση των εκπομπών, χρησιμοποιείται καταλύτης κοντά στο σύστημα εξαγωγής, με στόχο την επίτευξη προδιαγραφών SULEV30 και προσαρμογή σε ακόμα αυστηρότερα πρότυπα στο μέλλον.

Διπλή ροή ισχύος: Μηχανική και ηλεκτρική

Το υβριδικό σύστημα βασίζεται σε μετάδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες και πλανητικό γρανάζι, προσφέροντας ευελιξία λειτουργίας. Χωρίζεται σε τρεις λειτουργίες που περιλαμβάνουν την EV Mode. Όταν η μπαταρία έχει αρκετή ενέργεια και η ζήτηση ισχύος είναι χαμηλή, το όχημα κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παραμένει σβηστός.

Την Hybrid Mode. Ο θερμικός κινητήρας κινεί τους τροχούς και ταυτόχρονα τροφοδοτεί τον έναν ηλεκτροκινητήρα για φόρτιση της μπαταρίας ή παροχή επιπλέον ισχύος. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας συνδράμει στην κίνηση, προσφέροντας επιπλέον ροπή.

Και την Regenerative Braking, που είναι η λειτουργία όπου κατά την πέδηση ή την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, επαναφορτίζοντας την μπαταρία. Και φυσικά υπάρχει και η όπισθεν η οποία γίνεται αποκλειστικά μέσω του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα, χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα.

Στην εκκίνηση, το σύστημα δεν χρειάζεται παραδοσιακή μίζα, καθώς ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας φέρνει τον κινητήρα στις απαιτούμενες στροφές.

Ηλεκτρονική διαχείριση και ισχύς

Η Stellantis ανέπτυξε το λογισμικό ελέγχου που διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο την αλληλεπίδραση κινητήρα – ηλεκτροκινητήρων – μπαταρίας, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση και την απόκριση.
Το σύστημα διαθέτει Dual Motor Power Inverter (DMPI) με ενσωματωμένο μετατροπέα DC-DC, που τροφοδοτεί το δίκτυο 12V και επιτρέπει αύξηση της παροχής ισχύος προς τους ηλεκτροκινητήρες για μέγιστη απόδοση όταν χρειάζεται.

Η μπαταρία: Μικρή, αλλά κρίσιμη

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι υγρόψυκτη, με χωρητικότητα 1,03 kWh, επαρκής για μικρές διαδρομές με ταχύτητες έως 100 km/h χωρίς χρήση του κινητήρα. Παρά το μικρό μέγεθος, συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση της κατανάλωσης και στην υποστήριξη του συστήματος κλιματισμού και των ηλεκτρικών αντλιών, ειδικά στην κίνηση πόλης.

Γιατί είναι σημαντικό

Η Stellantis δείχνει ότι η υβριδική τεχνολογία μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστική σε κατηγορίες όπου η τετρακίνηση και η ισχύς είναι απαραίτητες. Το νέο σύστημα δεν είναι απλώς ένα βήμα προς εξηλεκτρισμό, αλλά ένας ολοκληρωμένος μηχανισμός που συνδυάζει απόδοση, χαμηλότερες εκπομπές και συμβατότητα με μελλοντικά πρότυπα ρύπων, χωρίς να θυσιάζει την ικανότητα για off-road ή την οδηγική απόλαυση.

 

Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV
Stellantis νέος υβριδικός κινητήρας για τετρακίνητα SUV