
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός που ακούει στο όνομα Xiaomi, έχει ήδη καταφέρει μια εντυπωσιακή επιτυχία στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της εγχώριας αγοράς της Κίνας.
Το πρώτο της αυτοκίνητο, το σεντάν SU7, έγινε ανάρπαστο, με εξαιρετικό λογισμικό και εμπειρία χρήστη που κέρδισαν ακόμα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ford. Μάλιστα η ζήτηση παραμένει τόσο μεγάλη, που ακόμη και σήμερα είναι δύσκολο να βρει κανείς διαθέσιμο SU7.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει αρχίσει τη διάθεση του πρώτου της SUV, YU7, που επίσης καταγράφει μεγάλη επιτυχία.
Το επόμενο βήμα για τη Xiaomi, αποτελεί όπως είναι λογικό η επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, με την είσοδό της να προγραμματίζεται για το 2027, όπως αναφέρθηκε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα.

Το παράρτημα αυτοκινήτων της εταιρείας κατέγραψε ρεκόρ στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, με παραδόσεις 81.000 ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ μόνο τον Ιούλιο παρέδωσε πάνω από 30.000 αυτοκίνητα. Εντυπωσιακή ήταν και η ανταπόκριση στο άνοιγμα παραγγελιών για το YU7, με 240.000 κρατήσεις μέσα σε μόλις 18 ώρες.

Θυμίζουμε πως τον περασμένο Απρίλιο, το SU7 Ultra έσπασε το δικό του ρεκόρ χρόνου στην πίστα του Nurburgring, αποδεικνύοντας την τεχνολογική υπεροχή της Xiaomi και στον τομέα των επιδόσεων.
Καμπανάκι για Tesla
Αναλυτές της Morgan Stanley, σε σημείωμά τους προς τους επενδυτές, υπογραμμίζουν πως ακόμη και η Tesla έχει μείνει πίσω σε σχέση με τις κινεζικές εταιρείες. Οι ίδιοι σημειώνουν πως εταιρείες όπως η Xiaomi έχουν ξεπεράσει την Tesla σε πολλά σημεία.
Συγκεκριμένα, επισημαίνουν ότι το YU7 θυμίζει πολυτελές SUV των Ferrari και Aston Martin, αλλά με τιμή αντίστοιχη ενός Toyota Camry, ενώ αναρωτιούνται αν η Tesla θα έπρεπε να προσφέρει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα με τιμόνι, ένας σαφής υπαινιγμός στο ρομποταξί της τελευταίας.

Παρά την εντυπωσιακή της πορεία βέβαια, οι προκλήσεις δεν λείπουν για την Xiaomi. Η αγορά αυτοκινήτου στην Κίνα έχει κορεστεί και πολλοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Ωστόσο, η Xiaomi έχει αποδείξει πως διαθέτει ανθεκτικότητα και ισχυρό τεχνολογικό υπόβαθρο, που της επιτρέπει να παραμείνει στην κορυφή.
Φυσική επιλογή η Ευρώπη
Για να συνεχίσει όμως να αναπτύσσεται, χρειάζεται να επεκταθεί παγκοσμίως. Η Ευρώπη είναι η φυσική επιλογή, χάρη στις πιο φιλικές τελωνειακές ρυθμίσεις για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα από την Κίνα, σε σχέση με τις ΗΠΑ.

Επιπλέον, στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων, ενώ στο ευρωπαϊκό έδαφος ανταγωνίζονται ήδη εταιρείες όπως οι Zeekr, BYD και Leapmotor.
Για την ώρα δεν έχουν ανακοινωθεί τα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, αλλά αναμένεται να δούμε τόσο το SU7 όσο και το YU7.
Όπως είναι φυσικό, ακόμη δεν γνωρίζουμε την τιμολογιακή πολιτική, όμως η Xiaomi πιθανότατα θα συνεχίσει την τακτική της να προσφέρει πιο προσιτές τιμές από τους ανταγωνιστές της, όπως έκανε και στην κινεζική αγορά. Μια στρατηγική, που μέχρι τώρα έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα αποτελεσματική.