Η BMW ετοιμάζεται να εισέλθει σε έναν χώρο που μέχρι σήμερα κυριαρχούν η Mercedes-Benz G-Class και η Land Rover, σχεδιάζοντας ένα νέο, αυθεντικό off-road μοντέλο με κωδική ονομασία G74. Σύμφωνα με πληροφορίες του Automotive News, η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει στο δεύτερο μισό του 2029 στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Greer της Νότιας Καρολίνας, στις ΗΠΑ.
Το G74 θα βασίζεται σε μια παραλλαγή της πλατφόρμας του μεσαίου SUV BMW X5, με την οποία η εταιρεία έχει ήδη μεγάλη εμπειρία ανάπτυξης, ακόμη και σε εκδόσεις υψηλών επιδόσεων Μ, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί στα όριά τους στην πίστα. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα μοντέλο με έντονο περιπετειώδη χαρακτήρα, ικανό να σταθεί απέναντι στον απόλυτο "βασιλιά" των πολυτελών off-road, τη G-Class.
Η BMW δεν έχει λανσάρει νέο όνομα στη γκάμα της από το 2023, όταν παρουσιάστηκε το plug-in υβριδικό XM, το οποίο αναμένεται να αποσυρθεί τον Νοέμβριο του 2028. Όπως συνέβη και με το XM, η εταιρεία δεν στοχεύει τόσο στην αύξηση του μεριδίου αγοράς, όσο στο να κερδίσει την προσοχή και τη φαντασία του καταναλωτικού κοινού με ένα εντυπωσιακό halo μοντέλο.
Η πρόκληση είναι μεγάλη καθώς η G-Class της Mercedes έχει μέση τιμή άνω των 190.000 ευρώ, με το 65% των ιδιοκτητών που την αντικαθιστούν να παραμένουν στο ίδιο brand. Επιπλέον, η επιτυχία της οφείλεται όχι μόνο στις ικανότητες εκτός δρόμου, αλλά και στη διαχρονική, αναγνωρίσιμη σχεδίασή της – στοιχείο που οι ειδικοί θεωρούν ότι η BMW θα πρέπει να προσεγγίσει με προσοχή, χωρίς να πέσει στην παγίδα της μίμησης.
Η βαυαρική εταιρεία έχει ήδη δείξει δείγματα γραφής στις off-road δυνατότητες με το xOffroad πακέτο της X5 του 2025, που περιλαμβάνει μπλοκέ πίσω διαφορικό, προστασία κάτω μέρους, εγκάρσιες μπάρες οροφής και ειδικές ρυθμίσεις για οδήγηση σε πέτρα, άμμο ή χιόνι. Το μέγεθος της X5 θεωρείται ιδανικό για τις απαιτήσεις εκτός δρόμου, σε αντίθεση με την μεγαλύτερη X7 που θα δυσκολευόταν σε πιο σφιχτές διαδρομές.
Αν και η BMW έχει σχεδιάσει τις επόμενες πλατφόρμες της ώστε να υποστηρίζουν και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, το G74 είναι πιθανό να διατηρήσει θερμικό κινητήρα, καθώς η αγορά των πολυτελών off-road παραμένει επιφυλακτική απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά. Ενδεικτικά, η ηλεκτρική έκδοση της G-Class χρειάζεται κατά μέσο όρο 41 ημέρες για να πουληθεί, έναντι μόλις 16 ημερών για την βενζινοκίνητη.
Με την κίνηση αυτή, η BMW φαίνεται αποφασισμένη να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στη γκάμα της, επιχειρώντας να συνδυάσει γνήσιες ικανότητες εκτός δρόμου με την πολυτέλεια και το κύρος που συνοδεύει τα κορυφαία μοντέλα της. Το αν θα καταφέρει να "κλονίσει" την κυριαρχία της G-Class, μένει να το δούμε την επόμενη δεκαετία.