Τα πρωτόκολλα δοκιμών του ανεξάρτητου οργανισμού διενέργειας δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP έχουν αυστηροποιηθεί από το 2023.
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας προστέθηκε η προστασία επιβατών από την απέναντι πλευρά του οχήματος σε πλευρικές συγκρούσεις με στύλο και διπλασιάστηκαν οι πόντοι των ποινών αξιολόγησης για ασυμβατότητες στη μετωπική δομή κατά τις συγκρούσεις.
Από την άλλη, στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας έχουν εισαχθεί περισσότερα από 100 νέα σενάρια δοκιμών, αυξάνοντας σημαντικά τον βαθμό δυσκολίας – περιλαμβάνονται προσομοιώσεις συγκρούσεων με διερχόμενα οχήματα, μετωπικές συγκρούσεις υψηλής ταχύτητας και δοκιμές σύγκρουσης με μοτοσικλέτες, ανεβάζοντας τον πήχη για την απόδοση των συστημάτων αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (FCW AEB).

Προσφάτως. ο ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα των δοκιμών ασφαλείας, συμπεριλαμβάνοντας και το νέο SUV 9 SHS της Omoda.
Ένα μεγάλο SUV με επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία με ηλεκτρική αυτονομία στα 145 χλμ. και συνολική εμβέλεια άνω των 1.100 χλμ. Διαθέτει κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων μαζί με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 395 ίππων με ροπή 650 Nm και μπορεί να επιταχύνει από στάση σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4.9''.

Το μοντέλο της Omoda εξέλαβε την ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων στις συγκεκριμένες δοκιμές, πετυχαίνοντας βαθμολογία 90% για την προστασία των ενήλικων επιβατών, 85% για την προστασία των παιδιών, 81% για την προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου (πεζοί και δικυκλιστές) και 80% για την λειτουργία και απόδοσης των συστημάτων υποβοήθησης ασφαλείας.

Στην απαιτητική δοκιμή πρόσκρουσης με 50% μετατοπισμένο κινητό εμπόδιο που αλλάζει, το όχημα έδειξε εξαιρετική ικανότητα απορρόφησης και διασποράς της ενέργειας, με ελάχιστη παραμόρφωση της καμπίνας και υποδειγματική προστασία για τα γόνατα και τους μηριαίους.
Στη δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης με κινητό εμπόδιο απέσπασε το απόλυτο σκορ, ενώ τα μπροστινά και πίσω καθίσματα μείωσαν αποτελεσματικά τον κίνδυνο τραυματισμού από αυχενικό τραυματισμό σε προσομοιώσεις οπίσθιας σύγκρουσης.

Όσον αφορά την ασφάλεια των παιδιών, το Omoda 9 SHS ξεχώρισε με άριστα αποτελέσματα σε προσομοιώσεις συγκρούσεων με παιδιά ηλικίας 6 και 10 ετών, διαθέτοντας διπλά ISOFIX στηρίγματα (δεύτερη σειρά) με παιδικά καθίσματα συμβατά με i-Size, και την σπάνια για την κατηγορία λειτουργία ανίχνευσης παρουσίας παιδιών (αποτρέπει τον τυχαίο εγκλωβισμό παιδιών).
Παράλληλα, το μοντέλο προσφέρει την δυνατότητα απενεργοποίησης του εμπρός αερόσακου συνοδηγού, επιτρέποντας την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος με φορά προς τα πίσω στο συγκεκριμένο κάθισμα.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Omoda 9 SHS διαθέτει αμάξωμα κατασκευασμένο κατά 85% από χάλυβα υψηλής αντοχής - ποσοστό που ξεπερνά αυτό πολλών ανταγωνιστών.
Επιπλέον, σε καίρια σημεία του αμαξώματος έχει χρησιμοποιηθεί χάλυβας θερμής διαμόρφωσης, ενώ η οροφή του αντέχει πίεση 10 τόνων. Τέλος, το πακέτο συστημάτων ADAS περιλαμβάνει 18 προηγμένες λειτουργίες.
Το μοντέλο PHEV της Omoda θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του τον ερχόμενο Σεπέμβριο στην έκθεση IAA Mobility του Μονάχου ενώ στην Ελλάδα αναμένεται να λανσαριστεί στις αρχές του ίδιου μήνα, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.