
Σημαντική στροφή στις συνήθειες οδήγησης παρατηρείται στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι οδηγοί διανύουν πλέον κατά μέσο όρο περισσότερα χιλιόμετρα με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) απ’ ό,τι με βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με ανάλυση του Ιδρύματος RAC, τα BEV ηλικίας έως τριών ετών κατέγραψαν το 2024 μέση ετήσια απόσταση 16.180 χλμ., έναντι 12.206 χλμ. για τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, με τη διαφορά να ανέρχεται σε ποσοστό 32,6%.
Αν και τα πετρελαιοκίνητα οχήματα διατηρούν ακόμη την πρωτοκαθεδρία με 17.265 χλμ., η απόσταση από τα ηλεκτρικά είναι πλέον περιορισμένη, μόλις στο 6,7%.
Τα υβριδικά plug-in (PHEV), από την πλευρά τους, παρουσιάζουν πτωτική πορεία σε ετήσια απόδοση από το 2020, καταγράφοντας 15.074 χλμ. το 2024.

Οι αριθμοί αυτοί επιβεβαιώνουν τη δυναμική διείσδυση των BEV, τα οποία ξεπερνούν σταθερά τα βενζινοκίνητα από το 2016, ενώ η χρήση τους συνεχίζει να αυξάνεται.
Η διαφορά αυτή αποδίδεται κυρίως στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρικούς στόλους και δημόσιους φορείς. Όπως δήλωσε ο διευθυντής του Ιδρύματος RAC, Steve Gooding, η αυξημένη χρήση των BEV σχετίζεται περισσότερο με τις ανάγκες επαγγελματικών στόλων, παρά με ιδιώτες οδηγούς.
Ο ίδιος επισημαίνει πως παραδοσιακά οι κινητήρες diesel ήταν η προτιμώμενη επιλογή για μεγάλες αποστάσεις. Ωστόσο, η τεχνολογική πρόοδος και η μείωση του λειτουργικού κόστους έχουν καταστήσει τα BEV αξιόπιστη εναλλακτική για εκτεταμένη χρήση.

Παράλληλα, η υποδομή φόρτισης στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με κρατική στήριξη και επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αυξανόμενη αποδοχή τους από το κοινό και την αγορά.
Μια ξεχωριστή ανάλυση του Ιδρύματος RAC καταγράφει ότι από το 2020 οι πωλήσεις BEV ξεπέρασαν αυτές των PHEV, με το χάσμα να παραμένει έως το 2024. Την περασμένη χρονιά, οι εγγεγραμμένοι οδηγοί BEV ήταν κατά 82,1% περισσότεροι από εκείνους των PHEV, φτάνοντας τους 1,6 εκατ. χρήστες.
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει ότι, σε περιβάλλον υψηλών τιμών καυσίμων και βελτιωμένης υποδομής φόρτισης, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αποτελέσουν βιώσιμη και πρακτική λύση για καθημερινές ή επαγγελματικές μετακινήσεις.
Το Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να έχει υιοθετήσει αποτελεσματικά αυτή τη μετατόπιση, προσφέροντας ενδεχομένως ένα λειτουργικό μοντέλο προς μίμηση για άλλες αγορές που επιθυμούν να επιταχύνουν την ηλεκτροκίνηση.