Ύστερα από αναμονή ενάμιση έτους, ο γνωστός παρουσιαστής και φανατικός συλλέκτης αυτοκινήτων Jay Leno, παρέλαβε επιτέλους τη δική του Ford Mustang GTD, με αριθμό πλαισίου 12.
Η παράδοση βέβαια, δεν έγινε όπως συμβαίνει με ένα συμβατικό μοντέλο. Ο ίδιος ο CEO της Ford, Jim Farley, του την παρέδωσε προσωπικά, επιβεβαιώνοντας πως ο Leno ήταν ανάμεσα στους πιο αποφασισμένους και "εκλεκτούς" πελάτες του project.

"Μοιάζει με κάτι βγαλμένο από το Star Trek", ήταν τα πρώτα λόγια του Leno, αντικρίζοντας το θηριώδες μοντέλο των 815 ίππων, τη δυνατότερη Mustang παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ.
Το μοντέλο αυτό δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Multimatic, με στόχο να είναι εξίσου απολαυστικό στον δρόμο όσο και ικανό στην πίστα. Η GTD εξοπλίζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8 5.2 λίτρων, που αποδίδει 815 ίππους και 900 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 306 km/h.

Απόλυτη τεχνολογία
Ο Jay Leno επέλεξε το Performance Pack, που περιλαμβάνει dive planes, μεγαλύτερο εμπρός splitter και ενεργό σύστημα μείωσης οπισθέλκουσας (DRS) στην πίσω αεροτομή. Μάλιστα, η αεροτομή αυτή μπορεί να προσφέρει έως 900 κιλά κάθετης δύναμης στα 290 km/h.
Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός περιλαμβάνει αεραγωγούς πάνω από τους θόλους των τροχών, που διοχετεύουν τον αέρα μακριά από το αμάξωμα, μειώνοντας την αντίσταση και αυξάνοντας τη σταθερότητα.
Το αποτέλεσμα αυτής της μηχανολογικής υπερβολής; Μια εκπληκτική επίδοση στη θρυλική πίστα Nurburgring: στις 5 Μαΐου 2025, η Mustang GTD ολοκλήρωσε γύρο σε 6:52.072 μπαίνοντας στο κλειστό κλαμπ των αυτοκινήτων παραγωγής που έχουν καταφέρει επίδοση κάτω από 7 λεπτά, δίπλα σε μοντέλα όπως η Mercedes-AMG One και η Porsche 911 GT2 RS.

Περιορισμένη παραγωγή
Η Ford σκοπεύει να κατασκευάσει περίπου 1.000 μονάδες της Mustang GTD, με αυστηρές προϋποθέσεις διάθεσης. Η τιμή της στις ΗΠΑ ξεκινά από τα περίπου 300.000 ευρώ χωρίς τις έξτρα επιλογές, σε σύγκριση με τα μόλις 29.500 ευρώ του βασικού μοντέλου με κινητήρα 2.3 EcoBoost.
Για λόγους αποφυγής μεταπώλησης με στόχο το κέρδος, η Ford έχει εφαρμόσει ρήτρα μη μεταπώλησης για τα πρώτα δύο χρόνια.

Παρόμοια μέτρα είχαν ληφθεί και με το Ford GT, όταν ο ηθοποιός και παλαιστής John Cena παραβίασε τη συμφωνία μεταπωλώντας το αυτοκίνητό του λίγους μήνες μετά την αγορά. Η υπόθεση έληξε εξωδικαστικά, με τη Ford να δωρίζει το ποσό του συμβιβασμού για φιλανθρωπικό σκοπό, ενώ ο Cena απολογήθηκε δημόσια.
Ένα αυτοκίνητο με ψυχή
Ο Jay Leno, γνωστός λάτρης της αυτοκίνησης με συλλογή που ξεπερνά τα 180 αυτοκίνητα και 160 μοτοσυκλέτες στο γκαράζ του στο αεροδρόμιο του Μπέρμπανκ στην Καλιφόρνια, δεν αγόρασε απλώς άλλο ένα συλλεκτικό όχημα.
Όπως δήλωσε, η GTD δεν προορίζεται για να περάσει τη ζωή της στο γκαράζ, αλλά για καθημερινή οδήγηση, όσο και αν ακούγεται παράδοξο για ένα τέτοιο "θηρίο". Παρά το βάρος και τη δύναμή του, ο Leno δήλωσε πως θυμίζει σε ευελιξία ένα Mazda Miata.

Μόλις άνοιξε το καπό, ο Leno ανακάλυψε τις υπογραφές όλων των μηχανικών και τεχνικών που δούλεψαν στο αυτοκίνητό του, μια λεπτομέρεια που τον συγκίνησε, καθώς το ίδιο είχε γίνει και με το Ford GT του 2005.
Η νέα του Mustang του Leno διαθέτει κεραμικά φρένα με δίσκους 17 ιντσών εμπρός και 15 ιντσών πίσω, εξίσου εντυπωσιακά με την εξάτμιση της Akrapovic που δίνει ζωή στον ήχο του υπερτροφοδοτούμενου V8, σε κάθε πάτημα του γκαζιού.