Το απίθανο X-Bow ήταν απλά μια παρένθεση για την KTM και τώρα τέλος

Μετά από 12 δύσκολους μήνες, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της KTM δήλωσε ότι project όπως το supercar X-Bow, δεν έχουν θέση στο μέλλον της εταιρείας, που θα αφορά αποκλειστικά μοτοσυκλέτες.

Η αυστριακή εταιρεία KTM πέρασε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, με λάθη, ζημιές και αποτυχημένες επιχειρηματικές κινήσεις. Όμως, μέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας, υπήρξε μια σωτήρια εξέλιξη. Η ινδική εταιρεία μοτοσυκλετών Bajaj, έσωσε την ιστορική φίρμα από τον αφανισμό.

Αυτό σημαίνει ότι η KTM εξασφάλισε τη δυνατότητα να συνεχίσει να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες. Και εδώ κρύβεται η λέξη-κλειδί: μοτοσυκλέτες. Διότι, όπως φαίνεται, όλα τα υπόλοιπα project πέρα από τον πυρήνα της εταιρείας, μπαίνουν στο μικροσκόπιο και πιθανώς στον κάδο απορριμμάτων.

Από το τμήμα ποδηλάτων, το οποίο σύμφωνα με την ίδια την KTM αποτελούσε "βαρίδι" για την επιχείρηση, μέχρι και την πιο φιλόδοξη, αλλά αποτυχημένη, προσπάθεια στο χώρο των supercars, με το X-Bow.

Το X-Bow ήταν το μοναδικό supercar της εταιρείας, ένα αγωνιστικό για το δρόμο που καταξιώθηκε για την ακραία μηχανολογική του προσέγγιση, αλλά δεν κατάφερε να γνωρίσει εμπορική επιτυχία.

Πέρυσι, η KTM πούλησε μόλις 36 μονάδες, αριθμός που δεν δικαιολογεί τη συνέχιση της παραγωγής, όπως παραδέχθηκε και ο νέος CEO της εταιρείας, Gottfried Neumeister, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Cycle World.

"Ο τίτλος της αναδιάρθρωσης είναι ‘επικέντρωση και απλότητα’", δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας: "Το πρώτο και άμεσο βήμα είναι η απεμπλοκή από τον τομέα των ποδηλάτων, κάτι που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Επίσης, σταματάμε και τη συνεργασία με την CFMoto, ώστε να εστιάσουμε αποκλειστικά στις δικές μας μάρκες".

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το X-Bow φαίνεται να οδηγείται προς την έξοδο. "Είμαστε πολύ κοντά στο να πουλήσουμε το project του X-Bow. Πουλήσαμε 36 πέρυσι. Ήταν ένα εξαιρετικό project, αποδείξαμε τις δυνατότητές μας και διαθέτουμε από τους καλύτερους μηχανικούς στον κόσμο. Όμως, αυτό το δεν μας βοηθά να πουλήσουμε μοτοσυκλέτες", σημείωσε ο Neumeister.

Η KTM δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη επίσημα την κατάργηση του X-Bow, ωστόσο όλα δείχνουν πως το τέλος είναι θέμα χρόνου. Η εταιρεία δεν μπορεί πλέον να αντέξει "πολυτελή" project που δεν αποφέρουν κέρδη, την ώρα που προσπαθεί να σταθεροποιηθεί μετά από μια περίοδο σοβαρών αναταραχών.

Παρόλο που η αποχώρηση του X-Bow θα αφήσει ένα κενό στην αγορά των οδηγοκεντρικών supercars (με μοναδικό ίσως πραγματικό ανταγωνιστή το Ariel Atom), η απόφαση δείχνει αναγκαία.

Στόχος της KTM πλέον είναι η επιβίωση και η επιστροφή στην κερδοφορία, μέσα από απλοποίηση και εστίαση στον βασικό της τομέα που δεν είναι άλλος από τις μοτοσυκλέτες.