
Ο Frank Stephenson, είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς σχεδιαστές αυτοκινήτων στον κόσμο. Ανάμεσα στις δημιουργίες του, συγκαταλέγονται μοντέλα όπως το Escort RS Cosworth, το πρώτο BMW Mini, η Maserati MC12, αρκετές Ferrari και φυσικά η McLaren P1.
Ο ίδιος, μιλά στο Top Gear για το νέο ηλεκτρικό supercar της κινεζικής Yangwang (φίρμα της BYD), το U9.

Πλέον με δικό του σχεδιαστικό γραφείο, το Frank Stephenson Design, ο έμπειρος σχεδιαστής παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την νέα γενιά κινεζικής αυτοκινητικής σχεδίασης, η οποία όπως υποστηρίζει, δεν ακολουθεί απλώς τις παγκόσμιες τάσεις, αλλά τις διαμορφώνει.
"Ενώ οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές και αμερικανικές φίρμες επιλέγουν την ασφάλεια, η Yangwang πετά το βιβλίο με τους κανόνες έξω από το παράθυρο", σημειώνει.
"Οι Κινέζοι δεν προσπαθούν πια να μας προλάβουν. Προχωρούν μπροστά, φανταζόμενοι ένα μέλλον όπου αυτοί θέτουν τα πρότυπα αισθητικής και απόδοσης."

Το U9 είναι ένα εντυπωσιακά εξωστρεφές μοντέλο. Αντί να προσπαθήσει να εναρμονιστεί με τα γούστα της Δύσης, εκφράζει μια νέα, απελευθερωμένη σχεδιαστική γλώσσα, απαλλαγμένη από την "κληρονομιά" που περιορίζει συχνά τις παραδοσιακές εταιρείες.
Ωστόσο, ο Stephenson δεν το θεωρεί οπτικά αρμονικό:
"Η έντονη σχεδιαστική ενέργεια συνοδεύεται από έναν αισθητικό υπερκορεσμό, περισσότερο κοντά σε σκηνικό του Fast & Furious παρά σε μια διαχρονική αισθητική πρόταση. Το U9 θα τραβήξει τα βλέμματα, αλλά δύσκολα θα κερδίσει τον σεβασμό που απολαμβάνουν οι θρύλοι των supercars."

Παρόλα αυτά, αναγνωρίζει ότι η τόλμη και η ρήξη με τα καθιερωμένα έχουν τη δική τους αξία:
"Η Yangwang δεν παίζει εκ του ασφαλούς. Είτε σε ενθουσιάζει είτε σε προβληματίζει. Και μόνο το γεγονός ότι προκαλεί αντιδράσεις, δείχνει ότι η ισορροπία δυνάμεων στη σχεδίαση αλλάζει."
Σε τεχνικό επίπεδο, ο Stephenson επισημαίνει για το U9:

-Υπερβολική αισθητική φλυαρία στον σχεδιασμό των εμπρός φώτων.
-Έξυπνα ενσωματωμένα αεροδυναμικά και ψυκτικά στοιχεία.
-Καθαρή, λιτή σχεδίαση στην καμπίνα (greenhouse).
-Ενδιαφέροντα επαναλαμβανόμενα στοιχεία, όπως το "T" στα πίσω φώτα και στον διαχύτη.
Ορισμένες επιλογές στα υλικά κρίνονται ως περίπλοκες χωρίς λόγο.
Το Yangwang U9, ακόμη κι αν δεν θεωρηθεί κλασικό, δηλώνει με αυτοπεποίθηση την άφιξη μιας νέας δημιουργικής δύναμης στον κόσμο των supercars. Ωστόσο, ο Stephenson είναι σαφής στο συμπέρασμά του αναφορικά με τις σχεδιαστικές επιλογές που έχουν γίνει στο U9. Από εκείνον είναι "όχι".