Έρευνα: Σε ποια τεράστια χώρα είναι απογοητευμένοι με τα θερμικά αυτοκίνητα

Έρευνα της JD Power καταγράφει πτώση στην ικανοποίηση των πελατών που αγοράζουν θερμικά αυτοκίνητα και μείωση στις διαφορές μεταξύ premium και πιο μαζικών εταιρειών.

Πωλήσεις αυτοκινήτων ανικανοποίητος πελάτης

Για πρώτη φορά από το 2017, καταγράφεται μείωση της συνολικής ικανοποίησης των Κινέζων αγοραστών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), όπως αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα J.D. Power 2025 China Sales Satisfaction Index (SSI). Η μέση βαθμολογία ικανοποίησης διαμορφώνεται στις 758 μονάδες (σε κλίμακα 1.000 μονάδων), σημειώνοντας πτώση κατά 3 μονάδες σε σχέση με το 2024, γεγονός που υποδηλώνει μια κρίσιμη καμπή στην εμπειρία αγοράς νέου αυτοκινήτου.

Πωλήσεις αυτοκινήτων ανικανοποίητος πελάτης

Η διαφορά premium και μαζικών μαρκών μειώνεται

Οι premium μάρκες συγκεντρώνουν βαθμολογία 762, ενώ οι μαζικές 757, σημειώνοντας πτώση 5 και 2 μονάδων αντίστοιχα. Αξιοσημείωτο είναι ότι η διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών περιορίστηκε στις 5 μονάδες φέτος, έναντι 8 μονάδων το 2024, φανερώνοντας μια σταδιακή εξομάλυνση της εμπειρίας ανεξαρτήτως κατηγορίας οχήματος.

Διαβάστε Επίσης

Η online εμπειρία παραμένει το αδύναμο σημείο

Παρά τις επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό, η online εμπειρία παραμένει το πιο αδύναμο σημείο, με βαθμολογίες 780 για τις premium και 782 για τις μαζικές μάρκες. Οι απορριπτικοί αγοραστές —εκείνοι δηλαδή που εξέτασαν σοβαρά ένα brand αλλά τελικά αγόρασαν άλλο— εκφράζουν ακόμη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια: η μέση βαθμολογία τους μειώθηκε κατά 24 μονάδες, με τις μεγαλύτερες πτώσεις να αφορούν την επικοινωνία πριν την επίσκεψη και τη διαδικασία υποδοχής.

Όπως επισημαίνει η Ann Xie, γενική διευθύντρια του τμήματος ψηφιακού λιανεμπορίου της J.D. Power Κίνας, η παραδοσιακή εμπειρία αγοράς μεταβάλλεται. Οι αγοραστές πλέον συγκεντρώνουν περισσότερες πληροφορίες μέσω εφαρμογών για brand, αυτοκινητικών μέσων και διαδικτυακών κοινοτήτων, γεγονός που επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων. Η πρόκληση για τις εταιρείες είναι να ενοποιήσουν τις ψηφιακές και φυσικές εμπειρίες, δημιουργώντας ένα ολιστικό ταξίδι για τον πελάτη.

Πωλήσεις αυτοκινήτων

Ενδεικτικό παράδειγμα είναι ο συγχρονισμός προτιμήσεων των πελατών από τις εφαρμογές των brands με τις ομάδες πωλήσεων των εκθέσεων, όπως εξάλλου και η άμεση ενημέρωση για ανάγκες και προσδοκίες του πελάτη πριν την επίσκεψη. Παράλληλα χρήσιμα είναι και τα ψηφιακά εργαλεία για συλλογή feedback μετά το test drive και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση.

Τάσεις του 2025 στην εμπειρία αγοράς αυτοκινήτου

Πιο ξεκάθαρες αποφάσεις – Πιο γρήγορες αγορές:
Το 76,4% των αγοραστών είχε ήδη αποφασίσει μάρκα και μοντέλο πριν επισκεφθεί κάποια αντιπροσωπεία (αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2024). Επιπλέον, το 52% κατέληξε σε συμφωνία εντός μίας εβδομάδας με την πρώτη αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε (από 40% το 2024).

Η σημασία του test drive αυξάνεται: 40% των αγοραστών δηλώνουν ότι ο επαγγελματισμός του πωλητή κατά τη διάρκεια του test drive επηρέασε περισσότερο την τελική τους απόφαση — αύξηση 4,5 ποσοστιαίων μονάδων από πέρσι.

Περισσότεροι υποψήφιοι για NEV, αλλά αποσύρονται νωρίς: Το 21,4% των αγοραστών ICE εξέτασαν την αγορά ηλεκτρικού οχήματος (NEV), έναντι 15,7% το 2024. Ωστόσο, το 50,2% απέρριψε τελικά την ιδέα πριν καν επισκεφθεί φυσικά την έκθεση. Η δυσαρέσκεια από τη συμπεριφορά πωλητών και τις ελλείψεις στόλου οχημάτων ευθύνεται για το αυξημένο ποσοστό εγκατάλειψης.

Κατάταξη ικανοποίησης αγοραστών – 2025

Premium μάρκες:
1η θέση: Land Rover – 775
2η θέση: Audi – 772
3η θέση: Porsche – 767

Μαζικές μάρκες:
1η θέση: GAC Honda – 779
2η θέση (ισοβαθμία): Dongfeng Honda και GAC Toyota – 776

Κινεζικές μάρκες:
1η θέση: Chery – 766
2η θέση: GAC Trumpchi – 765
3η θέση (ισοβαθμία): CHANGAN και Haval – 760

GAC Honda GT

Η έρευνα της J.D. Power για το 2025 βασίζεται σε απαντήσεις 9.773 κατόχων οχημάτων από 81 μεγάλες πόλεις της Κίνας, οι οποίοι αγόρασαν το νέο τους αυτοκίνητο από τον Ιούλιο 2024 έως τον Μάρτιο 2025. Συνολικά αξιολογήθηκαν 36 brands από αγοραστές και 74 brands από rejectors, με 33 εξ αυτών να έχουν επαρκές δείγμα και στις δύο κατηγορίες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network