Σε μια περίοδο που αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων επανεξετάζουν τη στρατηγική τους για την ηλεκτροκίνηση, η Lamborghini έρχεται και αυτή να ακολουθήσει το ίδιο μονοπάτι.
Ο CEO της εταιρείας, Stephan Winkelmann, αποκάλυψε πρόσφατα ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας, το Lanzador, ενδέχεται τελικά να κυκλοφορήσει ως plug-in υβριδικό και όχι ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Το Lanzador είχε παρουσιαστεί ως πρωτότυπο το 2023, με στόχο να ηγηθεί της ηλεκτρικής μετάβασης της Lamborghini. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να λανσαριστεί το 2028, αλλά πέρυσι ανακοινώθηκε καθυστέρηση για το 2029.
Τώρα, όπως δήλωσε ο Winkelmann σε μέσα της Αυστραλίας, η εταιρεία "θα πρέπει να αποφασίσει πολύ σύντομα" αν το επόμενο μοντέλο της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό ή PHEV.
Η δήλωση του ισχυρού άνδρα της Lamborghini, αντανακλά τη συνολική επιβράδυνση της παγκόσμιας αποδοχής των EVs, που έχει οδηγήσει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες σε αναπροσαρμογές σχεδίων.
"Η καμπύλη αποδοχής των EVs έχει "εξομαλυνθεί"", παραδέχθηκε ο Winkelmann, προσθέτοντας πως η Lamborghini εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα.
Το Lanzador, ένα GT 2+2 θέσεων, αποτελούσε τη ναυαρχίδα της νέας ηλεκτρικής εποχής της μάρκας, ενώ και η επόμενη γενιά του SUV Urus, αναμενόταν να είναι αμιγώς ηλεκτρική. Πλέον, και αυτό το project μετατρέπεται σε plug-in υβριδικό, όπως επιβεβαίωσε ο ίδιος νωρίτερα μέσα στον μήνα.
Παρότι η Lamborghini επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέσω υβριδικών λύσεων, δείχνει να επιθυμεί να διατηρήσει τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο περισσότερο γίνεται, ιδιαίτερα λόγω του χαρακτήρα των supercars που σχεδιάζει και της προσδοκίας των πελατών της για δυνατούς θερμικούς κινητήρες με το ανάλογο ηχητικό αποτύπωμα.
Η εταιρεία εκφράζει επίσης την ελπίδα ότι τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να προσφέρουν μια διέξοδο για τη διατήρηση των θερμικών κινητήρων στο μέλλον, παρά την αυστηρή παγκόσμια νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων, που ουσιαστικά ωθεί την αυτοκινητοβιομηχανία προς την ηλεκτροκίνηση.
Η επιφυλακτικότητα της Lamborghini δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση. Ford, Nissan, Honda και πρόσφατα η Ferrari, ο μεγάλος ανταγωνιστής της Lamborghini, έχουν τροποποιήσει ή καθυστερήσει τις αντίστοιχες στρατηγικές τους για Evs.