Πικραμένος ιδιοκτήτης Volvo EX90 έκανε αγωγή και έφτιαξε site με προβλήματα του αυτοκινήτου

Υποτίθεται πως ήταν το πιο προηγμένο τεχνολογικά ηλεκτρικό SUV της Volvo, όμως για έναν ιδιοκτήτη, το EX90 έγινε ένας εφιάλτης που τον οδήγησε μέχρι τις δικαστικές αίθουσες.

Volvo EX90 Lidar

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, το Volvo EX90 είχε έναν σαφή στόχο. Προοριζόταν να αποτελέσει τη ναυαρχίδα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα, ηλεκτρική εποχή.

Διαβάστε Επίσης

Με προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, μεγάλη αυτονομία, και σύστημα υποβοήθησης οδηγού με τεχνολογία LIDAR, το πολυτελές SUV βασιζόταν στην επιτυχία του XC90 για να ηγηθεί της ηλεκτροκίνησης της Volvo.

Το νέο ηλεκτρικό 7θέσιο SUV Volvo EX90

Ωστόσο, από το 2024 και μετά, η πραγματικότητα φαίνεται να απέχει σημαντικά από τις προσδοκίες. Το λογισμικό του οχήματος έχει αναδειχθεί σε σημείο τριβής, προκαλώντας προβλήματα σε χρήστες και αρνητικές κριτικές στον Τύπο.

"Μη ολοκληρωμένο"

Το περιοδικό Consumer Reports έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει το EX90 ως "μη ολοκληρωμένο”. Όμως τα πράγματα φαίνεται πως είναι ακόμη πιο σοβαρά για έναν κάτοχο του EX90 στον Καναδά, ο οποίος ξόδεψε περίπου 100.500 ευρώ για την αγορά του.

Ο ίδιος δηλώνει ότι η εμπειρία του με το ηλεκτρικό SUV είναι ένας πραγματικός "εφιάλτης”. Έχει φτάσει μάλιστα στο σημείο να δημιουργήσει αποκλειστικό ιστότοπο (παρακάτω η εικόνα της frontpage) για να δημοσιοποιήσει τα σοβαρά προβλήματα του οχήματος και έχει καταθέσει μήνυση κατά της Volvo Καναδά, ζητώντας αποζημίωση.

Volvo EX90 βλάβες

Η υπόθεση του συγκεκριμένου ιδιοκτήτη, που όπως είπαμε έχει πάρει πλέον νομικές διαστάσεις, ενισχύει τις ανησυχίες γύρω από την ετοιμότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να λανσάρουν οχήματα υψηλής τεχνολογίας χωρίς επαρκείς δοκιμές.

Το EX90, αντί να αναδειχθεί ως το μέλλον της Volvo, φαίνεται να έχει μετατραπεί σε μια κρίσιμη δοκιμασία για την εικόνα και την αξιοπιστία της εταιρείας.

Κάπως έτσι, ο Vicken Kanadjian, ιδιοκτήτης του ιστότοπου MyVolvoEX90.com, έχει στραφεί νομικά εναντίον της Volvo Καναδά και της αντιπροσωπείας από την οποία προμηθεύτηκε το ηλεκτρικό Volvo EX90, έπειτα από σειρά σοβαρών βλαβών και δυσλειτουργιών που καθιστούν το όχημα, όπως υποστηρίζει, μη λειτουργικό και επικίνδυνο για χρήση.

Από την ικανοποίηση στη δυσπιστία

Πριν την αγορά του EX90, ο Kanadjian δήλωνε ευχαριστημένος πελάτης της Volvo, έχοντας στην κατοχή του ένα XC90 R Design του 2019, το οποίο περιέγραψε ως ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Αντιθέτως, η εμπειρία του με το EX90, που παρέλαβε τον περασμένο Μάρτιο, ξεκίνησε με προβλήματα από τις πρώτες κιόλας ημέρες.

Volvo EX90 βλάβες

Όπως αναφέρει στον ιστότοπό του, μέσα σε μόλις τρεις ημέρες, όλα τα μέσα πρόσβασης (φυσικά και ψηφιακά κλειδιά) σταμάτησαν να λειτουργούν, με αποτέλεσμα να μπορεί να ξεκλειδώσει το όχημα μόνο μέσω της εφαρμογής Volvo. Παρά την εγκατάσταση αναβάθμισης λογισμικού τον Απρίλιο, το πρόβλημα δεν επιλύθηκε.

Σοβαρές δυσλειτουργίες

Μετά από επόμενη αναβάθμιση τον ίδιο μήνα, τα προβλήματα επιδεινώθηκαν σημαντικά. Το κεντρικό σύστημα αφής κατέρρευσε πλήρως, το σύστημα κλιματισμού έμεινε εκτός λειτουργίας για μία εβδομάδα, ενώ υπήρξαν συνεχείς αποσυνδέσεις του ηλεκτρονικού συστήματος κλειδώματος.

Volvo EX90 βλάβες

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το περιστατικό που κατήγγειλε ο Kanadjian τον Ιούλιο, όταν το όχημα σταμάτησε εντελώς να ανταποκρίνεται στο πάτημα του γκαζιού ενώ κινούνταν σε αυτοκινητόδρομο (Highway 13) στο Μόντρεαλ.

"Εμφανίστηκε το μήνυμα ‘Σφάλμα Επικοινωνίας Συστήματος / Απενεργοποίηση Pilot Assist’. Το όχημα χρειάστηκε να κινηθεί μέχρι να σταματήσει εντελώς, χωρίς καθόλου ισχύ. Ήταν μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση," αναφέρει ο Kanadjian.

Η Volvo Καναδά και η τοπική αντιπροσωπεία επιβεβαίωσαν ότι το όχημα δεν ήταν ασφαλές για οδήγηση και χρειαζόταν άμεση ρυμούλκηση.

Αδιέξοδο και νομική προσφυγή

Volvo EX90 βλάβες

Παρά την κλιμάκωση του θέματος και την καταγγελία του στην Transport Canada (αρμόδια καναδική αρχή), η Volvo Cars North America αρνήθηκε να αντικαταστήσει ή να επαναγοράσει το όχημα, ζητώντας από τον πελάτη να συνεχίσει τις επισκέψεις στην αντιπροσωπεία για διαγνώσεις και επιδιορθώσεις.

Ο Kanadjian θεωρεί αυτή τη διαδικασία άσκοπη, υποστηρίζοντας ότι τα προβλήματα είναι συνεχή και επαναλαμβανόμενα. Στην αγωγή του προς το Ανώτατο Δικαστήριο του Κεμπέκ, ζητά την επιστροφή του ποσού αγοράς, την επιστροφή του οχήματος και επιπλέον αποζημιώσεις για τις δυσκολίες και τους κινδύνους που αντιμετώπισε.

Μεταξύ των σοβαρότερων προβλημάτων που καταγγέλλει περιλαμβάνονται: Επαναλαμβανόμενη αστοχία του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (ESC), μαύρισμα ή παραμόρφωση της οθόνης αφής και αντιφατικά μηνύματα λειτουργίας στο σύστημα κλιματισμού.

Διαβάστε Επίσης

Η γενική εικόνα του EX90

Το Volvo EX90, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα SPA2 (κοινή με τα Polestar 3 και το επερχόμενο Volvo ES90), αντιμετώπισε καθυστερήσεις στην κυκλοφορία του, λόγω προβλημάτων λογισμικού και, σύμφωνα με αναφορές από χρήστες σε πλατφόρμες όπως το Reddit και το Consumer Reports, ποικίλες δυσλειτουργίες.

Σε αυτές περιλαμβάνονται βλάβες στο κλιματιστικό, αποτυχία ψηφιακών κλειδιών, προβλήματα με το ηχοσύστημα και μη λειτουργικά κουμπιά ή οθόνες.

Το νέο ηλεκτρικό 7θέσιο SUV Volvo EX90

Ωστόσο, η εμπειρία δεν είναι καθολικά αρνητική. Άλλοι ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι μετά από πρόσφατες αναβαθμίσεις λογισμικού, το όχημα λειτουργεί άψογα:

"Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά άνετο στην οδήγηση, ο κλιματισμός δουλεύει σωστά και από τότε που εγκατέστησα την έκδοση 1.3.18, δεν έχω καμία λανθασμένη ειδοποίηση. Είμαι ενθουσιασμένος!" δήλωσε ένας χρήστης.

Η υπόθεση Kanadjian όμως φέρνει στο προσκήνιο τον ρόλο της τεχνολογίας στα σύγχρονα οχήματα και τα όρια ευθύνης των κατασκευαστών όταν αυτή αποτυγχάνει. Το πώς θα εξελιχθεί νομικά η υπόθεση μένει να φανεί, όμως σίγουρα αποτελεί ένα ηχηρό καμπανάκι για τη Volvo και την αυτοκινητοβιομηχανία συνολικότερα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network