Η Bentley ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο μεγάλο της βήμα, τα βήματα που χάραξε ένα άλλο πουδαίο και ιτορικό βρετανικό brand, η Jaguar. Παρουσίασε μια πρώτη γεύση για το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα έρθει το 2026 με το concept Bentley EXP 15. Είναι ένα από τα πιο ανατρεπτικά οχήματα που έχουμε δει ποτέ από τη βρετανική φίρμα.

Το Bentley EXP 15 είναι ένα ψηλό, τριθέσιο ηλεκτρικό μοντέλο με ασυνήθιστη διάταξη θυρών καθώς διαθέτει δύο πόρτες στη μία πλευρά (την αριστερή) και μόνο μία στην άλλη.
Ο σχεδιασμός του αντλεί έμπνευση από το εμβληματικό Speed Six "Blue Train" του 1930 – το αυτοκίνητο που οδήγησε ο Woolf Barnato στον περίφημο αγώνα του ενάντια στο θρυλικό γαλλικό τρένο. Η Bentley περιγράφει το EXP 15 ως "σεντάν", ωστόσο η σιλουέτα του θυμίζει περισσότερο coupe μοντέλο, στα πρότυπα της Continental GT.
Η εσωτερική διάταξη είναι επίσης ασυνήθιστη μιας και ο οδηγός κάθεται δεξιά, πίσω του υπάρχει μία θέση, ενώ η τρίτη θέση βρίσκεται στο πίσω αριστερό μέρος του αυτοκινήτου. Μάλιστα, η Bentley παρουσιάζει και ένα ειδικά σχεδιασμένο κρεβάτι σκύλου που τοποθετείται μπροστά από τον αριστερό πίσω επιβάτη. Στο πίσω μέρος, υπάρχει πορτμπαγκάζ τύπου tailgate με ενσωματωμένες καθίσματα πικνίκ – μια λεπτομέρεια που παραπέμπει σε αριστοκρατικά sports ή polo events.

Κάπως έτσι η Bentley έχει φτιάξει ένα αλλόκτο πλην όμως χλιδάτο, shooting brake το οποίο ονομάζει sedan αλλά δεν έχουν σημασία αυτά τα πράγματα. Αλλόκοτο γιατί στην πλευρά που κάθονται δύο επιβάτες υπάρχει μια πόρτα και στην πλευρά που υπάρχει θέση για έναν μόνο επιβάτη, υπάρχουν δύο πόρτες που ανοίγουν για να δημιουργήσουν ένα πολυτελές σαλόνι.
Η παράδοση μεταφέρεται στον κόσμο των ηλεκτρικών
Όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά, η ανάγκη για μεγάλη γρίλια ψύξης έχει εκλείψει. Έτσι, οι σχεδιαστές της Bentley αποφάσισαν να τοποθετήσουν στο εμπρός μέρος ένα φωτιζόμενο διακοσμητικό στοιχείο που ο επικεφαλής σχεδιασμού Robin Page περιγράφει ως ένα έργο "ψηφιακής τέχνης". Παράλληλα, το μακρύ καπό –σήμα κατατεθέν της φίρμας– παραμένει, αλλά χωρίς κινητήρα, οπότε δόθηκε χώρος για δύο ανεξάρτητα αποθηκευτικά διαμερίσματα, με πρόσβαση από πόρτες που ανοίγουν στο κέντρο.

Στο εσωτερικό, ναι μεν υπάρχουν οι απαραίτητες οθόνες σε όλο το ταμπλό, αλλά η Bentley θέλει να τονίσει και τις πιο κλασικές πινελιές. Διατηρεί φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό και το τιμόνι, ενώ υλικά όπως τα υφάσματα προέρχονται από αγγλική εταιρεία με ιστορία 250 ετών.
Σύμφωνα με τη μάρκα, το EXP 15 βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα υπάρχοντα μοντέλα της Bentley – την Continental GT, τη Flying Spur και τη Bentayga. Όπως εξηγεί ο Page: "Η ομορφιά ενός concept δεν είναι μόνο να δείχνει τη νέα σχεδιαστική μας κατεύθυνση, αλλά και να ερευνά προς τα πού κινείται η αγορά. Τα SUV συνεχίζουν να αναπτύσσονται, γνωρίζουμε καλά την κατηγορία GT μετά από τέσσερις γενιές Continental GT, αλλά το πιο δύσκολο κομμάτι είναι τα sedan. Άλλοι πελάτες θέλουν την κλασική τριών όγκων σχεδίαση, άλλοι προτιμούν μονόκοκκο αμάξωμα, και άλλοι κάτι πιο υπερυψωμένο. Το EXP 15 είναι η αφορμή να μιλήσουμε με τους πελάτες και να νιώσουμε την τάση".

Στην αρχή, το EXP 15 μπορεί να μοιάζει ως ριζική απομάκρυνση από το παραδοσιακό DNA της Bentley. Όμως όσο περισσότερο το παρατηρεί κανείς, τόσο πιο εύκολα αντιλαμβάνεται ότι συνεχίζει να φέρει τη "βαριά" κληρονομιά της φίρμας. Ο ίδιος ο Ettore Bugatti είχε κάποτε χαρακτηρίσει τη Bentley 3-Litre ως το "ταχύτερο φορτηγό του κόσμου" – τα Bentley της εποχής ήταν μεγάλα, στιβαρά, αλλά αγωνιστικά επιτυχημένα και ιδιαίτερα αγαπητά.