
Η Foxconn, ταϊβανέζικος κολοσσός ηλεκτρονικών (και αυτοκινήτων πλέον), βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες σε διαπραγματεύσεις με τη Nissan Motor Co. για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, σε μια κίνηση που μπορεί να βοηθήσει την προβληματική ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να αποφύγει το κλείσιμο εργοστασίων.
Σύμφωνα με τις συζητήσεις, η Foxconn θα χρησιμοποιούσε το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Nissan στο Oppama της Ιαπωνίας, ένα βασικό εργοστάσιο που θεωρείται ως πρωταρχικός στόχος για κλείσιμο, σύμφωνα με την ιαπωνική εφημερίδα Nikkei και άλλα τοπικά μέσα ενημέρωσης στις 6 Ιουλίου.
Η συνεργασία θα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και ενδεχομένως θα περιλαμβάνει μια κοινοπραξία, ανέφερε η Nikkei, επικαλούμενη μια ανώνυμη πηγή της Nissan. Ο στόχος θα είναι η μεταφορά μέρους της αχρησιμοποίητης παραγωγικής ικανότητας του Oppama στη Foxconn, αποφεύγοντας έτσι την ανάγκη κλεισίματος του εργοστασίου.

Το σημαντικό αλλά υποαξιοποιημένο εργοστάσιο Oppama, που βρίσκεται νότια της έδρας της Nissan στη Γιοκοχάμα, στην παραδοσιακή βιομηχανική περιοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι το παλαιότερο της εταιρείας και απασχολεί περίπου 3.900 άτομα. Θεωρείται ότι απειλείται από τα σχέδια αναδιάρθρωσης της εταιρείας του CEO Ivan Espinosa για το κλείσιμο επτά εργοστασίων σε όλο τον κόσμο.

Σε δήλωσή της, η Nissan ανέφερε ότι η είδηση "δεν βασίζεται σε επίσημη ανακοίνωση της Nissan". Η Nissan βρίσκεται σε συνεχιζόμενες συνομιλίες με πολλούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της Foxconn, σχετικά με διάφορα μέτρα που θα μπορούσαν ενδεχομένως να βοηθήσουν το σχέδιο αναδιάρθρωσής της, επιβεβαίωσε ένα άλλο πρόσωπο που είναι εξοικειωμένο με τη στρατηγική. Ωστόσο, το πρόσωπο αυτό αρνήθηκε να σχολιάσει εάν εξετάζεται η συνεργασία με την Oppama. Σύμφωνα με το δημοσίευμα η Foxconn δεν απάντησε αμέσως στα αιτήματα για σχόλια.
Η Foxconn επιδιώκει παγκόσμιες συμφωνίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ιαπωνικές μάρκες
Η συνεργασία με τη Foxconn στο εργοστάσιο θα μπορούσε να βοηθήσει τη Nissan να μειώσει το κόστος αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την Nikkei. Οποιαδήποτε λύση που θα διασφάλιζε τις θέσεις εργασίας και το τοπικό δίκτυο προμηθευτών θα ήταν επίσης πολιτικό κέρδος για τη Nissan, η οποία μέχρι στιγμής έχει ανακοινώσει μόνο δύο από τα επτά κλεισίματα εργοστασίων.
Για την Foxconn, η συνεργασία με τη Nissan θα ήταν ένα μεγάλο βήμα προς την επίτευξη του στόχου της να γίνει παγκόσμιος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η Foxconn διαθέτει ήδη εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων στην Ταϊβάν, τις ΗΠΑ και την Ταϊλάνδη, χωρίς σημαντικές πωλήσεις. Επομένως, δεν είναι σαφές πώς θα ωφεληθεί από την αύξηση της παραγωγικής της ικανότητας.
Τον Μάιο, η Foxconn έκλεισε την πρώτη της συμφωνία για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για μια παγκόσμια μάρκα αυτοκινήτων, με συμφωνία να προμηθεύσει τη Mitsubishi με ένα νέο προϊόν από το επόμενο έτος. Το όχημα αυτό, που αναμένεται να είναι ένα συμπαγές crossover, θα κατασκευαστεί στην Ταϊβάν και θα εξαχθεί στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Η Foxconn, ο γίγαντας κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών, γνωστός ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής iPhone στον κόσμο, επανατοποθετείται επιθετικά για να γίνει επίσης προμηθευτής αυτοκινήτων.

Ο Jun Seki, διευθυντής στρατηγικής για τα ηλεκτρικά οχήματα, εξετάζει τη δυνατότητα συνεργασίας με παγκόσμιες μάρκες, εν μέσω σποραδικών αναφορών ότι η Foxconn επιδιώκει συνεργασία με τη Nissan Motor Co. και τη Honda Motor Co., εκτός από τη Mitsubishi.
Τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης έχουν αναφέρει ότι η Foxconn εξετάζει επίσης τη δυνατότητα σύναψης συμφωνίας με τον ιαπωνικό κατασκευαστή φορτηγών Mitsubishi Fuso για την προμήθεια πλήρως ηλεκτρικών λεωφορείων.
Η Hon Hai Precision Industry Co., όπως ονομάζεται επίσημα η Foxconn, θεωρεί τα ηλεκτρικά οχήματα ως ένα κρίσιμο μονοπάτι ανάπτυξης εν μέσω κορεσμού στους παραδοσιακούς βασικούς τομείς της ηλεκτρονικής και των τηλεπικοινωνιών.
Μεταξύ των φιλοδοξιών της Foxconn στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων της στις ΗΠΑ. Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παράδοση του Model C σε πελάτες στη Βόρεια Αμερική μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τον Seki. Και το 2027, η Foxtronn θέλει να πουλήσει εκεί το crossover Model D.
Τι γίνεται με τη Nissan
Τον Μάιο, ο νέος CEO Espinosa ενέτεινε το σχέδιο αναβίωσης της ζημιογόνας Nissan με πιο δραστικά μέτρα για την περίοδο έως τις 31 Μαρτίου 2027.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα, η Nissan θα μειώσει τα σταθερά και μεταβλητά κόστη κατά 250 δισεκατομμύρια γιεν (1,67 δισεκατομμύρια δολάρια) το καθένα. Στόχος της είναι επίσης η μείωση 20.000 θέσεων εργασίας και το κλείσιμο επτά από τα δέκα εργοστάσιά της παγκοσμίως.
Μέχρι στιγμής, η Nissan έχει εκποιήσει εργοστάσια στην Ινδία και την Αργεντινή. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα υπερβάλλουσας παραγωγικής ικανότητας παραμένει τα μεγάλα κέντρα παραγωγής της στις ΗΠΑ, το Μεξικό, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα εργοστάσια στις ΗΠΑ, στη Σμύρνη του Τενεσί και στο Κάντον του Μισισιπή, θεωρούνται γενικά ασφαλή από μεγάλες περικοπές, χάρη στην πρόσφατη ανάγκη για τοπική παραγωγή προκειμένου να αποφευχθούν οι αμερικανικοί δασμοί.
Το εργοστάσιο στο Σάντερλαντ του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης μια επιπλέον ευκαιρία, καθώς είναι ένα από τα δύο παγκόσμια εργοστάσια παραγωγής για το Leaf επόμενης γενιάς που θα κυκλοφορήσει αυτό το φθινόπωρο. Ωστόσο, τα εργοστάσια στην Ιαπωνία και το Μεξικό βρίσκονται υπό εξέταση.
Ο Espinosa σχεδιάζει να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα σε περίπου 2,5 εκατομμύρια οχήματα, με περιθώριο να φτάσει τα 3 εκατομμύρια με υπερωρίες και έως και 4 εκατομμύρια βασιζόμενος σε προϊόντα που παρέχονται από συνεργαζόμενες εταιρείες. Η Nissan είχε παραγωγική ικανότητα 5 εκατομμυρίων οχημάτων στην αρχή του έτους, πριν από την αναδιάρθρωση.
Με πληροφορίες από Automotive News