Η Jaguar έχει τα πιο τεμπέλικα ρομπότ στον κόσμο

Τα ρομπότ της Jaguar κάθονται όσο θα καθόντουσαν άνθρωποι σε μια δεκαετία, αλλά υπάρχει σοβαρός λόγος.

Μπορεί ένα κάθισμα αυτοκινήτου να διατηρήσει την άνεσή του για δέκα χρόνια συνεχούς χρήσης; Η JLR (Jaguar Land Rover) είναι αποφασισμένη να έχει τη σωστή απάντηση – και για τον λόγο αυτό, έχει επιστρατεύσει ρομπότ υψηλής τεχνολογίας, τα οποία επαναλαμβάνουν την ανθρώπινη κίνηση του "καθίσματος" χιλιάδες φορές μέσα σε λίγες μόνο ημέρες.

Στο τεχνολογικό κέντρο της JLR στο Gaydon του Ηνωμένου Βασιλείου, τέσσερα ρομπότ τύπου KUKA Occubots εργάζονται ασταμάτητα, 24 ώρες το 24ωρο, αναπαριστώντας τις κινήσεις διαφόρων σωματότυπων που εισέρχονται και κάθονται στο όχημα. Το κάθε ρομπότ ασκεί πίεση έως και 800 Newton (περίπου 82 κιλά) σε κάθε κάθισμα, επαναλαμβάνοντας αυτή την πίεση 25.000 φορές μέσα σε πέντε ημέρες — εξομοιώνοντας ουσιαστικά μία δεκαετία καθημερινής χρήσης.

Η διαδικασία αυτή δεν περιορίζεται απλώς στη φυσική φθορά της ταπετσαρίας ή των αφρών. Οι Occubots δοκιμάζουν επίσης την αντοχή των θερμαινόμενων καθισμάτων, προσομοιώνοντας 20.000 κύκλους κίνησης μέσα σε 25 ημέρες, με δυνάμεις από 350 έως 700 Newton να ασκούνται με κινήσεις καθίσματος, ολίσθησης και συστροφής. Οι ενσωματωμένοι αισθητήρες ροπής και οι κάμερες παρακολουθούν συνεχώς την πρόοδο των δοκιμών, καταγράφοντας δεδομένα και αποτυπώνοντας φωτογραφικά πιθανές αστοχίες.

Ο Thomas Mueller, Επικεφαλής Μηχανικός Προϊόντων της JLR, εξηγεί:
"Το κάθισμα είναι μία από τις πρώτες εμπειρίες όταν μπαίνει κανείς σε ένα όχημα μας. Η άνεση είναι κομβική για την πολυτέλεια – είναι ένα κρίσιμο σημείο για τους πελάτες μας και πρέπει να παραμένει σταθερή σε βάθος χρόνου. Οι αυτοματοποιημένες δοκιμές που έχουμε αναπτύξει συμβάλλουν καθοριστικά στο να διασφαλίσουμε ότι το κάθισμα θα προσφέρει αυτή την ποιότητα εμπειρίας για χρόνια".

Οι συγκεκριμένες δοκιμές αποτελούν τμήμα μιας συνολικότερης στρατηγικής για την ποιοτική αναβάθμιση των οχημάτων JLR, στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος "Reimagine" ύψους σχεδόν 20 εκατομμυρίων ευρώ. Στο Gaydon, η JLR έχει δημιουργήσει ένα σύγχρονο οικοσύστημα φυσικών και εικονικών δοκιμών, που περιλαμβάνει κλιματικούς θαλάμους ακραίων θερμοκρασιών, ημι-ανηχοϊκούς χώρους για ακουστική ανάλυση, αλλά και πίστα δοκιμών 51 χιλιομέτρων με ανωμαλίες, ταχύτατες στροφές και off-road διαδρομές.

Η χρήση ρομποτικής στην αξιολόγηση της άνεσης και της αντοχής των καθισμάτων επιτρέπει όχι μόνο την εξοικονόμηση χρόνου, αλλά και την ελαχιστοποίηση του ανθρώπινου σφάλματος, εξασφαλίζοντας συνέπεια στα αποτελέσματα. Παράλληλα, δίνει στους μηχανικούς της εταιρείας τη δυνατότητα να εστιάσουν στην εξέλιξη των σχεδίων και στη βελτιστοποίηση των υλικών.

Όπως έδειξε και πρόσφατη έρευνα της JLR σε περισσότερους από 2.000 πελάτες πολυτελών SUV, η άνεση και η ευκολία χρήσης παραμένουν τα πιο σημαντικά κριτήρια επιλογής ενός νέου οχήματος. Και με τέτοιου είδους επενδύσεις σε τεχνολογίες δοκιμών, η JLR αποδεικνύει ότι είναι διατεθειμένη να προσφέρει μία εμπειρία άνεσης αντάξια της εικόνας που έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες τα ονόματα Range Rover, Defender, Discovery και Jaguar.