Πελοπόννησος: Ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τον οδικό χάρτη της Νότιας Ελλάδας

Μια διασύνδεση που είχε ανάγκη και θα έχει οφέλη τόσο τουριστικά όσο και γεωγραφικά αποκτά η Πελοπόννησος με τον νέο αυτοκινητόδρομο στο νότιο τμήμα της.

Οδικά έργα αυτοκινητόδρομος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε πλήρη εξέλιξη στη χώρα, είναι ο νέος οδικός άξονας που θα συνδέει την Καλαμάτα με τη Ριζόμυλο, την Πύλο και τη Μεθώνη. Πρόκειται για έργο-ορόσημο για τη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 239 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), το οποίο υλοποιείται από τον Όμιλο AKTOR μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Αυτοκινητόδρομος Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη

Το νέο οδικό δίκτυο έχει συνολικό μήκος 49 χλμ. και φιλοδοξεί να μεταμορφώσει τις μετακινήσεις τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες μιας περιοχής με ισχυρό τουριστικό αποτύπωμα – με προορισμούς όπως η Πύλος, η Μεθώνη και το Costa Navarino να αποκτούν πρόσβαση μέσω ενός ασφαλούς και σύγχρονου οδικού συστήματος.

Διαβάστε Επίσης

Πώς θα αλλάξει η καθημερινότητα οδηγών και επαγγελματιών

Ο υφιστάμενος δρόμος αναβαθμίζεται σε οδικό άξονα ταχείας κυκλοφορίας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτιωμένη ασφάλεια, τις μειωμένες διαδρομές και την ταχύτερη σύνδεση με το διεθνές αεροδρόμιο "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος", τη Μεσσήνη, το νοσοκομείο Καλαμάτας και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

Αυτοκινητόδρομος Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη

Η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) ενισχύει ακόμα περισσότερο την αξία του έργου, καθώς διευκολύνει τη γρήγορη πρόσβαση από και προς την Αθήνα και τις άλλες μεγάλες πόλεις της Πελοποννήσου.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου είναι ιδιαίτερα εκτεταμένο, καθώς προβλέπεται η κατασκευή:

Κοιλαδογεφυρών μεγάλου ύψους και μήκους
Ισόπεδων κόμβων (roundabouts) για τη σύνδεση με στρατηγικά σημεία της περιοχής
Ανισόπεδου κόμβου για την Κορώνη
Παράκαμψης της Μεσσήνης με νέα χάραξη μήκους 4 χλμ.
Κάτω διαβάσεων, γεφυρών, οχετών και λοιπών τεχνικών έργων για την πλήρη λειτουργικότητα του άξονα

Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε πολλές θέσεις, με εγκατεστημένα εργοτάξια να προχωρούν σε γενικές εκσκαφές, κατασκευή τεχνικών έργων και συνεχείς μελέτες και απαλλοτριώσεις.

26 χρόνια συντήρησης και λειτουργίας

Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες του έργου είναι η προβλεπόμενη περίοδος αδιάλειπτης συντήρησης και λειτουργίας για 26 χρόνια μετά την κατασκευή. Αυτό εξασφαλίζει ότι ο άξονας θα παραμείνει σε υψηλό επίπεδο λειτουργίας και ασφάλειας για δεκαετίες, με σταθερή φροντίδα και παρακολούθηση.

Το νόημα του έργου για τον τομέα της αυτοκίνησης

Πέρα από την τουριστική και εμπορική του σημασία, ο νέος οδικός άξονας αναβαθμίζει συνολικά την εμπειρία οδήγησης σε μια περιοχή που μέχρι σήμερα παρουσίαζε σημαντικά προβλήματα όσον αφορά την ποιότητα του οδικού δικτύου. Με καλύτερο οδόστρωμα, σύγχρονες υποδομές και σαφώς πιο ασφαλείς κόμβους, το έργο δίνει νέα πνοή στις οδικές μετακινήσεις, μειώνοντας τους κινδύνους και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα, ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες οδηγούς, τις μεταφορές και τη διασύνδεση με τουριστικές μονάδες.

Πρόκειται, με λίγα λόγια, για ένα οδικό έργο που δεν συνδέει απλώς σημεία στον χάρτη, αλλά αναβαθμίζει την προσβασιμότητα, ενισχύει την ασφάλεια και δημιουργεί προοπτικές για την ανάπτυξη της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Ένα ακόμα θετικό βήμα στην προσπάθεια για καλύτερους και πιο λειτουργικούς δρόμους στη χώρα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network