Γέφυρα 250 μέτρων και λωρίδες κυκλοφορίας-γιατί αλλάζει η Εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου

Μια νέα μεγάλη επένδυση 300 εκατομμυρίων ευρώ αλλάζει την εικόνα της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου και φέρνει μια νέα γέφυρα στο παραλιακό μέτωπο.

Σημαντικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Δυτικής Αττικής αναμένεται να φέρει η μεγάλη επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ από την HIG Capital, η οποία προχωρά βήμα-βήμα στην αναμόρφωση της περιοχής των παλιών εγκαταστάσεων της Ελληνικής Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο.

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), η οποία έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου, περιλαμβάνει κρίσιμες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της πρόσβασης στο μελλοντικό κέντρο logistics της STREEM Developments. Πρόκειται για υποδομές που δεν εξυπηρετούν αποκλειστικά τη λειτουργία του νέου hub, αλλά αναμένεται να βελτιώσουν και την ευρύτερη κυκλοφορία στην περιοχή.

Διαμόρφωση πρόσθετων λωρίδων στην Εθνική Οδό

Στο πλαίσιο της επένδυσης, προβλέπεται η αναδιαμόρφωση της εγκεκριμένης κυκλοφοριακής σύνδεσης με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, με στόχο τη βελτιστοποίηση της οδικής ασφάλειας και την εξομάλυνση της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, στο 17ο χλμ. της Εθνικής Οδού, στο ρεύμα προς Κόρινθο, θα κατασκευαστούν δύο διαδοχικές λωρίδες επιβράδυνσης που θα επιτρέπουν την ασφαλή είσοδο των οχημάτων στον χώρο του logistic park. Επιπλέον, θα διαμορφωθεί νέα λωρίδα εξόδου και θα εγκατασταθεί νησίδα διαχωρισμού, ενισχύοντας την ασφάλεια και την ευκολία μετακίνησης προς και από την εγκατάσταση.

Γέφυρα μήκους 250 μέτρων 

Κομβικό ρόλο στη λειτουργία του νέου κέντρου διανομής αναμένεται να διαδραματίσει η νέα υπέργεια γέφυρα μήκους άνω των 250 μέτρων. Η κατασκευή της χαρακτηρίζεται "κομβικής σημασίας" από τη μελέτη, καθώς θα ενώνει τα δύο τμήματα της επένδυσης που χωρίζονται από το υπάρχον οδικό δίκτυο, επιτρέποντας την εσωτερική κυκλοφορία ανθρώπων και οχημάτων χωρίς να επηρεάζεται η ροή στην Εθνική Οδό.

Η γέφυρα, πλάτους 12 μέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας —μία ανά κατεύθυνση— και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, καλύπτοντας και ξεπερνώντας, σύμφωνα με τον επενδυτή, τα όρια που θέτει η ισχύουσα νομοθεσία. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται, η κατασκευή και λειτουργία της δεν θα επηρεάσει καθόλου την κυκλοφορία της Εθνικής Οδού.

Συνοδευτικά έργα υποδομής

Εκτός από τις οδικές συνδέσεις και τη γέφυρα, η επένδυση προβλέπει την κατασκευή υποστηρικτικών δικτύων όπως ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων και ηλεκτροδότησης, ενώ θα δημιουργηθούν και χώροι στάθμευσης για ΙΧ και φορτηγά, διευκολύνοντας τη συνολική κυκλοφοριακή λειτουργία του χώρου.

Με τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις, η επένδυση δεν περιορίζεται στην απλή ανέγερση αποθηκών, αλλά φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τον χάρτη των logistics στην περιοχή και να βελτιώσει τη λειτουργικότητα του οδικού δικτύου στην "Παραλία" Ασπροπύργου.