Όταν ο Hans-Jurgen Abt ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης βελτιώσεων από τον πατέρα του στα τέλη της δεκαετίας του ’80, κληρονόμησε μαζί και ένα Audi Ur-Quattro. Και, όπως θα περίμενε κανείς από έναν άνθρωπο του χώρου, δεν άργησε καθόλου να το μετατρέψει σε ένα εντελώς ξεχωριστό αυτοκίνητο.

"Φάρδυνα τα φτερά και πρόσθεσα εξαρτήματα από το Sport Quattro, όπως τη μάσκα, τα φώτα και τις λευκές ζάντες μαγνησίου – ήταν ένα εντελώς μοναδικό αυτοκίνητο", θυμάται σήμερα ο Abt. "Το οδηγούσα για δύο-τρία χρόνια και έκτοτε είναι μέρος της έκθεσης της εταιρείας μας".
Εκείνο το αυτοκίνητο απέδιδε ήδη 444 ίππους, αλλά η σημερινή ABT αποφάσισε να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη. Η νέα, περιορισμένης παραγωγής έκδοση του Ur-Quattro αποδίδει πλέον 523 ίππους και συνδυάζει την κλασική εικόνα με υπερσύγχρονη τεχνογνωσία.
Η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου έγινε με τρόπο που θύμισε Steve Jobs, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης "Friends of ABT". Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την κατασκευή μόλις 25 αυτοκινήτων, τα οποία όμως εξαντλήθηκαν μέσα σε τρεις ώρες. Η ανταπόκριση ήταν τέτοια, που η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει πέντε επιπλέον μονάδες αποκλειστικά για πιστούς πελάτες.

Παρότι οι πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, γνωρίζουμε πως το νέο Ur-Quattro θα φορά έναν 2.5 λίτρων κινητήρα. Είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για μια βαριά εξελιγμένη έκδοση του πεντακύλινδρου της δεκαετίας του ’80, ωστόσο πιο ρεαλιστικό μοιάζει να βασίζεται στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του σημερινού Audi RS3 – προφανώς με νέα χαρτογράφηση και εσωτερικές αναβαθμίσεις για να "βγάζει" πάνω από 520 ίππους.
Όλα τα νέα αυτοκίνητα θα βασίζονται σε γνήσια Ur-Quattro και θα διατηρούν το αυθεντικό τους πλαίσιο. Το αμάξωμα ωστόσο μεταμορφώνεται χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων με ίνες Kevlar, φουσκωμένα φτερά εμπνευσμένα από το Sport Quattro και ένα body kit που παραπέμπει ξεκάθαρα στην αγωνιστική κληρονομιά του μοντέλου. Η μάσκα έχει αποκτήσει έξτρα εισαγωγές αέρα, το καπό είναι γεμάτο αεραγωγούς, ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζει μία εντυπωσιακή αεροτομή.

Στον τομέα της ασφάλειας, η ABT έχει ενσωματώσει αόρατο roll cage (πιθανώς ενσωματωμένο στο εσωτερικό για να μη διαταράσσει την αισθητική) και σύστημα ABS, χωρίς να χαλάει την old-school αίσθηση του αυτοκινήτου. Κάθε μονάδα θα διαθέτει επίσης αποκλειστική εσωτερική διαμόρφωση με την υπογραφή "ABT Individual", χωρίς όμως να έχουν αποκαλυφθεί περισσότερες λεπτομέρειες.
Η σύγχρονη εκδοχή του Ur-Quattro, με πάνω από 500 ίππους και ρετρό αισθητική που φέρνει στο μυαλό τις ένδοξες Group B μέρες, είναι κάτι παραπάνω από ένα restomod. Είναι ένα tribute σε μια εποχή που το quattro δεν ήταν απλώς ένα σύστημα τετρακίνησης – ήταν μια φιλοσοφία που άλλαξε για πάντα τους αγώνες και την αυτοκίνηση.