Αρκετοί παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν δυσκολευτεί να ακολουθήσουν τον ρυθμό των κινεζικών startups και των καινοτόμων ηλεκτρικών τους μοντέλων.
Ωστόσο, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Mazda παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV, EZ-60, το οποίο μάλλον προκάλεσε μεγαλύτερη αίσθηση ακόμη κι απ' αυτό που θα περίμενε η ίδια η Mazda. Κι αυτό, καθώς συγκέντρωσε περισσότερες από 10.000 προπαραγγελίες μέσα σε μόλις 48 ώρες από την επίσημη παρουσίασή του.
Το EZ-60 διαφέρει από κάθε Mazda που πωλείται σε άλλες αγορές. Στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται καν για ένα "καθαρόαιμο" Mazda. Χάρη στη συνεργασία της με την κινεζική Changan, το SUV βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Deepal S07, ένα από τα πιο πρόσφατα ηλεκτρικά μοντέλα που λανσάρονται στην Κίνα.
Αυτό αποτελεί ξεκάθαρο παράδειγμα της προσαρμογής της Mazda σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι βασίζεται σε τοπική τεχνογνωσία για να το πετύχει.
Σύμφωνα με κινεζικά δίκτυα, η Mazda κατάφερε να εξασφαλίσει 10.060 προπαραγγελίες για το EZ-60 μέσα σε μόλις δύο ημέρες από την παρουσίασή του. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι οι προπαραγγελίες δεν σημαίνουν απαραίτητα πραγματικές πωλήσεις.
Οι πελάτες δεν είναι υποχρεωμένοι να ολοκληρώσουν την αγορά του αυτοκινήτου, και οι προπαραγγελίες μπορούν να γίνουν με μόλις 1,20 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι όσοι το προπαρήγγειλαν, δεν θα προχωρήσουν απαραίτητα και στην αγορά του.
Αν και η Mazda δανείζεται μια κινεζική πλατφόρμα, το EZ-60 φαίνεται να διατηρεί το κλασικό στυλ της ιαπωνικής μάρκας. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς το μοντέλο δεν θα περιοριστεί στην αγορά της Κίνας.
Σε άλλες αγορές, όπως η Ευρώπη και ενδεχομένως η Αυστραλία, το SUV θα πωλείται ως CX-6e. Η έκδοση του EZ-60 που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης είναι η υβριδική, με έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, που λειτουργεί ως γεννήτρια για την μπαταρία των 31,7 kWh, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 255 ίππων στον πίσω άξονα.
Όπως αναφέρθηκε, η Mazda δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τις προδιαγραφές της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των αγοραστών και σε αυτήν.