
Το οδικό έργο που συνδέει τον Μπράλο με την Άμφισσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των μεταφορών στην Κεντρική Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του, θα βελτιωθεί η σύνδεση μεταξύ της ανατολικής και δυτικής Ελλάδας, ενώ θα ενισχυθεί η πρόσβαση σε περιοχές όπως η Φθιώτιδα, η Φωκίδα και η Αιτωλοακαρνανία.

Τρέχουσα κατάσταση και πρόοδος των εργασιών
Οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη, με το κύριο τμήμα του έργου να έχει μήκος 24 χιλιόμετρα και να χωρίζεται σε δύο υποτμήματα. Το πρώτο είναι το "Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς" και το δεύτερο είναι το "Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα".
Στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή, δύο σηράγγων μήκους περίπου 2.150 και 2.460 μέτρων αντίστοιχα. Μάλιστα η πρώτη από αυτές θα είναι διπλή για λόγους ασφαλείας, κάτι που αποφασίστηκε κατόπιν της αρχικής έγκρισης και θεωρείται το δυσκολότερο έργο του συγκεκριμένου τμήματος.
Παράλληλα έχει σχεδιαστεί η κατασκευή επτά γεφυρών και έξι ισόπεδων κόμβων.
Μέχρι στιγμής, έχουν υποβληθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες, εκτελούνται χωματουργικές εργασίες και έχουν κατασκευαστεί οδοί πρόσβασης προς τα τεχνικά έργα και τα στόμια των σηράγγων. Επιπλέον, προχωρά η κατασκευή γεφυρών και οι προπαρασκευαστικές εργασίες για τις σήραγγες.
Χρονοδιάγραμμα και παρατάσεις
Αρχικά, το έργο είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2027. Ωστόσο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε την παράταση της προθεσμίας κατά 5 μήνες και 25 ημέρες, με νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης την 9η Φεβρουαρίου 2028.

Αναμενόμενα οφέλη
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να προσφέρει, βελτίωση της οδικής ασφάλειας καθώς οι μετακινήσεις θα είναι ασφαλέστερες και θα μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα.
Υπολογίζεται επίσης πως θα υπάρξει ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, με ενίσχυση της οικονομίας στις περιοχές που συνδέονται. Ενώ ταχύτερη και ευκολότερη θα είναι η πρόσβαση στις περιοχές που θα εξυπηρετεί χάρη στη μείωση του χρόνου ταξιδιού.
Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο αποτελεί το δυσκολότερο τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Κατασκευάζεται ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και θα συνδέει 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους: την Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65.