Ποια είναι η μεγαλύτερη αιτία για θανατηφόρα τροχαία

Νέα μελέτη δείχνει ξεκάθαρα τον πιο καθοριστικό παράγοντα για τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα και δεν είναι οι βλάβες ή δυσλειτουργίες που μπορεί να εμφανίσει ένα όχημα.

Θανατηφόρα τροχαία

Μια πρόσφατη μελέτη του γερμανικού ερευνητικού ινστιτούτου FKA επιβεβαιώνει ότι λιγότερο από το 1% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων προκαλείται από τεχνικές βλάβες, ενώ το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό αποδίδεται σε ανθρώπινη συμπεριφορά και εξωτερικούς παράγοντες.

Τροχαίο δυστύχημα

Σύμφωνα με την έρευνα, τα ελαστικά αποτελούν τη συχνότερη τεχνική αιτία ατυχημάτων, χωρίς ωστόσο να δικαιολογούν αυστηρότερες απαιτήσεις ελέγχου.

Διαβάστε Επίσης

Η δημοσίευση της μελέτης έρχεται σε μια περίοδο όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει την αναθεώρηση του Κανονιστικού Πακέτου Οδικής Ασφάλειας, με προτάσεις που θα επιβάλλουν επιπλέον απαιτήσεις για τους Περιοδικούς Τεχνικούς Ελέγχους (PTI).

Ωστόσο, τα ευρήματα δείχνουν ότι τυχόν αλλαγές στο υπάρχον σύστημα πρέπει να γίνουν με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς η αύξηση του κόστους των ελέγχων δεν συνεπάγεται απαραίτητα βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Ατύχημα τρακαρισμένο αυτοκίνητο στον δρόμο

Το κόστος και η αποτελεσματικότητα των τεχνικών ελέγχων

Η έρευνα της FKA υπογραμμίζει ότι οποιαδήποτε νέα απαίτηση για ελέγχους θα πρέπει να ενσωματωθεί στη νομοθεσία έγκρισης τύπου οχημάτων και όχι στις ρυθμίσεις του PTI. Παράλληλα, οι κατασκευαστές οχημάτων ήδη παρέχουν εκτενή δεδομένα συμμόρφωσης μέσω του Κανονισμού 2019/621/ΕΕ, τα οποία όμως δεν αξιοποιούνται επαρκώς από τα κέντρα τεχνικών ελέγχων.

Η έλλειψη αξιοποίησης αυτών των πληροφοριών περιορίζει την αποτελεσματικότητα των ελέγχων, ειδικά σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Προτάσεις για ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας

Αντί για την αυστηροποίηση των τεχνικών ελέγχων, η μελέτη προτείνει τη συστηματική συλλογή δεδομένων σχετικά με τα αίτια των ατυχημάτων, καθώς και την εναρμόνιση των διαδικασιών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ένα πιο ενιαίο και αποτελεσματικό σύστημα θα διευκόλυνε τόσο τη συμμόρφωση όσο και τη διαμοίραση κρίσιμων πληροφοριών για την πρόληψη ατυχημάτων.

Τα συμπεράσματα της έρευνας αναδεικνύουν την ανάγκη για μια ρεαλιστική και στοχευμένη προσέγγιση στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, με έμφαση στην ανθρώπινη συμπεριφορά και τη σωστή χρήση των υπαρχόντων τεχνολογικών εργαλείων, αντί της επιβολής επιπλέον γραφειοκρατικών βαρών στη βιομηχανία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network