Επίσημο: Τι θα γίνει με τις θερμικές Alfa Romeo

Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, η Tonale επρόκειτο να είναι η τελευταία Alfa Romeo με κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό, όμως κάτι έχει αλλάξει.

Η Alfa Romeo αποτελεί την τελευταία προσθήκη στον κατάλογο των αυτοκινητοβιομηχανιών που αναθεωρούν τα σχέδιά τους για πλήρη στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα, επιλέγοντας να ακολουθήσει μια νέα στρατηγική.

Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια προσπάθεια να βοηθηθεί το δίκτυο των αντιπροσώπων της στις ΗΠΑ, το οποίο έχει επηρεαστεί σημαντικά από τις χαμηλές πωλήσεις.

Ο Chris Feuell, νέος επικεφαλής της Alfa Romeo North America, επιβεβαίωσε την αλλαγή πορείας, τονίζοντας ότι η μετάβαση έγινε τον τελευταίο μήνα. "Το μεγαλύτερο βήμα στο πλάνο προϊόντων και τεχνολογίας μας, είναι η μετάβαση από τη στρατηγική BEV-only της Alfa σε μια στρατηγική διαφορετικών συστημάτων κίνησης", εξήγησε ο Feuell.

Η ιταλική μάρκα, που ανήκει στον όμιλο Stellantis, είχε αρχικά στόχο να προσφέρει μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2027, με την Alfa Romeo Tonale να είναι το τελευταίο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, τα σχέδια για την επόμενη γενιά των μοντέλων Stelvio και Giulia, τα οποία αρχικά προορίζονταν να είναι ηλεκτρικά, αναθεωρούνται ώστε να περιλαμβάνουν και υβριδικές εκδόσεις. Και τα δύο μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large της Stellantis.

Μετά από συνάντηση με τους αντιπροσώπους της Alfa Romeo στο NADA Show στις 26 Ιανουαρίου, ο Feuell αναγνώρισε τις δυσκολίες που προκύπτουν από την υποστήριξη μιας γκάμας αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα.

"Έχουμε 110 αντιπροσώπους στο δίκτυό μας στις ΗΠΑ, και θα ήταν πολύ δύσκολο για αυτούς να επιβιώσουν αποκλειστικά με μια γκάμα BEV", δήλωσε ο Feuell. Παραδέχτηκε ότι η μεγαλύτερη ανησυχία των αντιπροσώπων στις ΗΠΑ, είναι η βιωσιμότητα του δικτύου Alfa Romeo, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19% το 2024, φτάνοντας τις 8.865 μονάδες, σημειώνοντας την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά πτώσης.

Πτωτική πορεία

Η κατάσταση ήταν ακόμα χειρότερη το τέταρτο τρίμηνο του 2024, όταν η ιταλική μάρκα σημείωσε πτώση 38% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023. Ως αποτέλεσμα, ο Feuell αποκάλυψε ότι τα μοντέλα του 2024, αποτελούν αυτή τη στιγμή το ήμισυ του αποθέματος της Alfa Romeo στις ΗΠΑ.

Για να εξαντλήσει το υπόλοιπο απόθεμα μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, η εταιρεία προσφέρει σημαντικά κίνητρα για να προσελκύσει δυνητικούς αγοραστές.

Ο Feuell ανέφερε ότι ήταν "ξεκάθαρος" με τους αντιπροσώπους σχετικά με τις επιχειρηματικές και οικονομικές επιδόσεις του δικτύου. Προειδοποίησε, πως "αν αναπαράγουμε ό,τι συνέβη το 2024, θα χάσουμε πολλούς αντιπροσώπους και πρέπει να αναδομήσουμε το δίκτυο αντί να το αποδυναμώσουμε. Έχουμε μειωθεί σε 110 αντιπροσώπους από τους 150 που είχαμε".

Πωλήσεις και βελτίωση ποιότητας

Σύμφωνα με τον Feuell, η κορυφαία προτεραιότητα για την αναδόμηση του δικτύου αντιπροσώπων είναι "η επιστροφή στις πωλήσεις και η βελτίωση των ποιοτικών προβλημάτων που είχαμε στα προϊόντα, ώστε να μπορούν να μετακινηθούν από ένα πολύ υψηλό ποσοστό επισκευών εγγύησης, σε συντήρηση και ελαφρές επισκευές που πληρώνει ο πελάτης".

Ένα άλλο θέμα που συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τους αντιπροσώπους, ήταν αν η Alfa Romeo θα πρέπει να εισάγει την Junior στην αμερικανική αγορά. Ενώ ο Feuell ζήτησε τη γνώμη των αντιπροσώπων, απέφυγε να αποκαλύψει τα αποτελέσματα αυτών των συζητήσεων. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι και η Jeep εξετάζει το ενδεχόμενο να φέρει στις ΗΠΑ το Avenger, μοντέλο αντίστοιχο με την Junior.