Σε ποια χώρα έγινε η πρώτη δοκιμή αυτόνομου αυτοκινήτου στην Ευρώπη

Με στόχο να ακολουθήσουμε και εμείς στην Ευρώπη τα βήματα της Κίνας και της Αμερικής, πραγματοποιήθηκε η πρώτη επι ευρωπαϊκού εδάφους δοκιμή αυτόνομης λειτουργίας ενός αυτοκινήτου.

Αυτόνομα συστήματα στα αυτοκίνητα έχουν δοκιμαστεί πολλές φορές μέχρι τώρα και στην Ευρώπη και εταιρείες έχουν πάρει τις σχετικές άδειες για κυκλοφορία. Ωστόσο στην Ιταλία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη δοκιμή ενός αυτόνομου οχήματος σχεδιασμένου για υπηρεσίες car sharing, στο πλαίσιο ενός project της εταιρείας A2A που έλαβε χώρα στη Μπρέσια.

Ένα ηλεκτρικό Fiat 500e ξεκίνησε από σταθμό φόρτισης και διένυσε απόσταση ενός χιλιομέτρου, με μέγιστη ταχύτητα 30 χλμ/ώρα, σε πλήρως αυτόνομη λειτουργία, καταλήγοντας σε χώρο στάθμευσης, προσομοιώνοντας τη μεταφορά ενός πελάτη.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πρόκειται για την πρώτη τέτοιου είδους δοκιμή στην Ευρώπη.

Μέτρα ασφαλείας και επίβλεψη

Κάθε δοκιμή παρακολουθείται από επόπτη εντός του οχήματος και από κέντρο ελέγχου, ενώ συνοδευτικό όχημα ασφαλείας προειδοποιεί τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου ότι δοκιμάζεται αυτόνομη οδήγηση σε δημόσιους χώρους.

Παράλληλα, το συγκεκριμένο αυτόνομο όχημα μπορεί να φορτίζεται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, χρησιμοποιώντας τους σταθμούς φόρτισης της A2A.

Στόχοι και προοπτικές

Το project υλοποιείται σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο του Μιλάνου και το Εθνικό Κέντρο Βιώσιμης Κινητικότητας της Ιταλίας, στοχεύοντας στη μείωση εκπομπών άνθρακα, την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και την προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

"Η Ευρώπη δεν μπορεί να μείνει πίσω σε σχέση με την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Περιμένουμε μια ευρωπαϊκή δέσμευση μετά τη φάση των πειραμάτων", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της A2A, Ρενάτο Ματζοντσίνι.

Διάρκεια πειραμάτων και επόμενα βήματα

Η πειραματική φάση θα διαρκέσει έως τον Νοέμβριο, με δοκιμές να πραγματοποιούνται μία ή δύο φορές τον μήνα. Η περιοχή των δοκιμών περιλαμβάνει μεγάλο μέρος της Μπρέσια, όπως το ιστορικό κέντρο και γειτονικές συνοικίες.

Για τη μετάβαση από την πειραματική φάση στη λειτουργία αυτόνομων οχημάτων σε υπηρεσίες car sharing, απαιτείται η κατάργηση της υποχρεωτικής παρουσίας οδηγού ασφαλείας εντός του οχήματος, κάτι που επιτρέπεται ήδη από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, δήλωσε ο Ματέο Σέρτζιο Σαβαρέσι από το Πολυτεχνείο του Μιλάνου.