
Η Jaguar Land Rover ετοιμάζεται να παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover, αλλά η ηλεκτρική έκδοση του Land Rover Defender, δεν βρίσκεται στα άμεσα σχέδια της βρετανικής μάρκας, τουλάχιστον για την τρέχουσα γενιά του μοντέλου.
Αυτό αποτελεί μια εξέλιξη που ανατρέπει όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα, καθώς στα τέλη του 2023, η JLR δήλωνε πως η παραγωγή μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του Defender βρισκόταν στα πλάνα της, αναφέροντας μάλιστα πως η παραγωγή της θα γινόταν στο εργοστάσιο της Σλοβακίας.
Η Jaguar Land Rover έχει παρουσιάσει την τρέχουσα γενιά L66 του Defender από το 2019, προσφέροντας διάφορες εκδόσεις βενζίνης και diesel, καθώς και μια plug-in υβριδική έκδοση με τετρακύλινδρο κινητήρα.

Με δεδομένο το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν τα πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φαίνεται να έχει νόημα η εξέλιξη μιας ηλεκτρικής έκδοσης που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί την επίσης ηλεκτρική Mercedes G580.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Chief Commercial Officer της JLR, Lennard Hoornik, η ηλεκτροκίνηση της τρέχουσας γενιάς του Defender (που βασίζεται στην πλατφόρμα D7x) είναι πιο περίπλοκη απ' όσο φαινόταν αρχικά.
Πρόβλημα η πλατφόρμα
Σε πρόσφατες δηλώσεις του, εξήγησε ότι η υπάρχουσα πλατφόρμα δεν είναι κατάλληλη για να φιλοξενήσει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης χωρίς σημαντικούς συμβιβασμούς, πράγμα που σημαίνει ότι η ηλεκτρική έκδοση του Defender ενδέχεται τελικά να καθυστερήσει ίσως και μέχρι την επόμενη δεκαετία.
"Η ηλεκτροκίνηση του τρέχοντος Defender L663 που βασίζεται στην πλατφόρμα D7x δεν είναι αυτό που θέλουμε", δήλωσε ο Hoornik. "Το L663 είναι εξαιρετικό στο ρόλο του, και έχουμε ήδη μια υβριδική έκδοση με τετρακύλινδρο κινητήρα, αλλά είναι πολύ δύσκολο να βρούμε τον επιπλέον χώρο που χρειάζονται οι μπαταρίες μέσα στο πλαίσιο, δεδομένων των απαιτήσεων για την ικανότητα και την τοποθέτηση των αξόνων", πρόσθεσε.
Ο Hoornik επεσήμανε επίσης ότι το πρόβλημα δεν είναι απλώς να τοποθετηθούν οι μπαταρίες κάπου στο αυτοκίνητο, αλλά να διατηρηθούν οι εκτός δρόμου ικανότητες του Defender, που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στην τοποθέτηση των αξόνων και άλλων εξαρτημάτων.
Η JLR έχει δεσμευτεί να προσφέρει ηλεκτρικά μοντέλα για κάθε μια από τις νέες υπο-μάρκες της, περιλαμβανομένων των Range Rover, Discovery, Jaguar και Defender.

Παραμένει η δέσμευση στην ηλεκτροκίνηση
"Παραμένει η δέσμευσή μας σε αυτό", δήλωσε ο Hoornik, "αλλά η εύρεση του χώρου στην τρέχουσα πλατφόρμα του Defender είναι πραγματικά πολύ δύσκολη, οπότε θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε κάτι διαφορετικό". Πρόσθεσε επίσης ότι "η ηλεκτρική έκδοση, θα πρέπει να είναι ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη του Defender".
Παρά το γεγονός ότι ο Hoornik δεν διευκρίνισε αν αυτό το σημαντικό βήμα θα αφορά μια νέα γενιά του Defender, αυτή η κατεύθυνση φαίνεται η πιο πιθανή.
Εναλλακτικά, η JLR ίσως χρειαστεί να δημιουργήσει μια ξεχωριστή ηλεκτρική έκδοση του Defender πάνω σε μια μοναδική πλατφόρμα, η οποία θα πωλείται παράλληλα με το τρέχον μοντέλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης.