Η Citroen θέλει να αναβιώσει μοντέλο που έγραψε ιστορία

Η επιτυχία του ηλεκτρικού Renault 5, φαίνεται πως αποτέλεσε αφορμή για την Citroen, να ανασύρει από τα συρτάρια ένα θρυλικό μοντέλο, επαναφέροντάς το ως προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Καθώς νέοι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να εμφανίζονται στην αγορά, αμφισβητώντας τις παραδοσιακές μάρκες μέσω της εντυπωσιακής τεχνολογίας και επιδόσεων, οι κλασικές μάρκες που γνωρίζουμε, δείχνουν να καταφεύγουν όλο και περισσότερο στην κληρονομιά τους.

Για παράδειγμα, η Renault φαίνεται να έχει ξαναγεννηθεί με την παρουσίαση του νέου 5, ενώ η Citroen φαίνεται να προετοιμάζεται για κάτι αντίστοιχο με το δικό της 2CV.

"Θα έλεγα, ποτέ μην λες ποτέ", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Citroen, Thierry Koskas, όταν ρωτήθηκε απευθείας από το Top Gear σχετικά με την επιστροφή του εμβληματικού μικρού αυτοκινήτου.

Ίσως γίνει εξαίρεση

"Για να είμαι ειλικρινής, δεν μου αρέσει πολύ ο ρετρό σχεδιασμός, αλλά αναγνωρίζουμε ότι είναι η τρέχουσα τάση, οπότε ίσως να κάνουμε κάτι. Έχουμε πολλούς εμβληματικούς σχεδιασμούς που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Αλλά δεν θέλω να γίνει αυτή η γενική κατεύθυνση της μάρκας, οπότε δεν θα φτιάξουμε ένα Traction Avant, ένα SM, ένα CX ή ένα AX, αλλά θα μπορούσαμε να κάνουμε μία εξαίρεση".

Αυτό, λοιπόν, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής του 2CV. Μάλιστα έρχεται να προστεθεί σε δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για ένα μοντέλο που αναμένεται να κυκλοφορήσει ως ένα χαριτωμένο και οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Dacia Spring. Ως πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας αναφέρεται το 2028, ώστε να συμπέσει και με την 80ή επέτειο του αρχικού μοντέλου.

Πώς όμως θα μοιάζει το νέο μοντέλο; Ίσως κάτι ακόμη πιο προσιτό από το νέο αμιγώς ηλεκτρικό e-C3, που με την επιδότηση βρίσκεται στα επίπεδα των 20.000 ευρώ;

Νέα στυλ αμαξώματος

Δεν θα θέλαμε να είμαστε οι σχεδιαστές που θα αναλάβουν αυτήν την πρόκληση. Ο Koskas, ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος το Μάρτιο του 2023, γνωρίζει σίγουρα πώς πρέπει να είναι ένα μικρό Citroen, το πρώτο του αυτοκίνητο ήταν ένα λευκό Visa που, όπως λέει, όταν προσπαθούσε να ανέβει ανηφόρα οι πεζοί μπορούσαν να το προσπεράσουν. Αντικατέστησε αυτό το αυτοκίνητο με ένα κόκκινο Visa GTi πριν στραφεί σε άλλες μάρκες.

Αλλά θα επεκταθεί η Citroen και σε άλλα στυλ αμαξώματος, πέρα από τις παραλλαγές του SUV, αφού λανσάρει το νέο C3 Aircross, το ανανεωμένο C4 και C4 X και το νέο C5 Aircross το 2025; "Ναι, απολύτως", λέει ο Koskas.

"Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της μάρκας είναι να είναι τολμηρή. Κοιτάξτε το Ami. Και το νέο C3 ξεχωρίζει σε σχέση με ένα μικρό hatchback. Αλλά ναι, στο μέλλον θέλουμε να έχουμε νέα σχήματα".

Περισσότερα από 3,8 εκατομμύρια 2CV, γνωστά και ως "το σαλιγκάρι από αλουμίνιο" λόγω του σχήματός τους και των αναιμικών επιδόσεων, κατασκευάστηκαν μεταξύ 1948 και 1990. Είναι παγκοσμίως αναγνωρίσιμο και αγαπητό, ωστόσο δεν ανανεώθηκε κατά την εποχή της ρετρό μανίας στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν κυκλοφόρησαν αυτοκίνητα όπως το New Beetle, το Mini και το Fiat 500.

Το 2019, η Citroen είχε δηλώσει ότι δεν ενδιαφερόταν να φτιάξει νέο 2CV, ωστόσο αν και σε πρώιμο στάδιο, η αναβίωση του μοντέλου φαίνεται να αποτελεί έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη.