Η Goodyear πουλά γνωστη φίρμα ελαστικών με μεγάλο κοινό στην Ελλάδα

Πασίγνωστή φίρμα ελαστικών με πολλούς πελάτες και στην Ελλάδα, αλλάζει σελίδα στην ιστορία της και από την Goodyear θα ανήκει πλέον σε ιαπωνικό κολοσσό ελαστικών.

Ελαστικό αυτοκινήτου σε κίνηση

Μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες νομικών διαμαχών, σύνθετων συμφωνιών και στρατηγικών κινήσεων στον εταιρικό κόσμο, η Goodyear αποφάσισε να αποχωριστεί τη Dunlop. Ο αμερικανικός κολοσσός ελαστικών συμφώνησε να πουλήσει την ιστορική φίρμα στην ιαπωνική Sumitomo Rubber Industries (SRI), παραχωρώντας πλήρη ιδιοκτησία και δικαιώματα παραγωγής.

Dunlop Ελαστικά

Η συμφωνία βρίσκεται ακόμα υπό την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, αλλά αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Για τη Sumitomo, αυτή η εξαγορά ενισχύει ένα ήδη ισχυρό χαρτοφυλάκιο, το οποίο περιλαμβάνει τις μάρκες Falken και Ohtsu Tires. Η Dunlop, με την πλούσια ιστορία της και την παγκόσμια αναγνώριση, αναμένεται να αποτελέσει βασικό πυλώνα στην αυτοκρατορία ελαστικών της SRI.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με το Powersports Business, "Η Goodyear ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να πουλήσει τη μάρκα Dunlop στη Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (SRI). Η πώληση έρχεται μετά από μια στρατηγική επανεξέταση της μάρκας στο πλαίσιο του μετασχηματιστικού σχεδίου της Goodyear. Βάσει των όρων της συμφωνίας, η SRI θα καταβάλει στην Goodyear περίπου 640 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά κατά την ολοκλήρωση, καθώς και μια "αμοιβή μετάβασης" για τη στήριξη στη μετάβαση της μάρκας στη SRI και την αγορά αποθεμάτων ελαστικών Dunlop. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης πρόσθετες συμφωνίες προμήθειας, αδειοδότησης και ειδικών συνεργασιών".

Μια περίπλοκη ιστορία συνεργασιών και αντιπαραθέσεων

Η ιστορία πίσω από αυτή τη συμφωνία ξεκινά το 1985, όταν η Sumitomo απέκτησε για πρώτη φορά τα δικαιώματα χρήσης της επωνυμίας Dunlop, μαζί με τα δικαιώματα παραγωγής και εμπορίας – όχι όμως και την πλήρη κυριότητα της εταιρείας.

Dunlop Ελαστικά
Wikimedia Commons/Creative Commons Attribution 2.0 Generic

Χρόνια αργότερα, η Goodyear μπήκε στο παιχνίδι, συνάπτοντας συνεργασία με τη Sumitomo που της επέτρεψε να χρησιμοποιεί το όνομα Dunlop, ενώ αγόρασε το 75% των επιχειρήσεων της Sumitomo στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

Η συνεργασία αυτή δεν κράτησε. Μέχρι το 2014, η Goodyear κατηγόρησε τη Sumitomo για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, οδηγώντας στη διακοπή της συνεργασίας τους το 2015. Στο διαζύγιο αυτό, η Sumitomo ανέκτησε τον έλεγχο του τομέα ελαστικών μοτοσικλετών της Dunlop, ο οποίος ωστόσο έκλεισε πέρυσι.

Dunlop Ελαστικά φορτηγά αγωνιστικών αυτοκινήτων
Wikimedia Commons/Creative Commons Attribution 2.0 Generic

Η πώληση της Dunlop εντάσσεται στη στρατηγική μετασχηματισμού της Goodyear, που στοχεύει στην απλοποίηση των λειτουργιών της και τη συγκέντρωση σε πιο κερδοφόρες δραστηριότητες. Η κίνηση αυτή επιτρέπει στη Goodyear να αποχωρήσει από μια δεκαετή σύνθετη σχέση και να αποκομίσει 640 εκατομμύρια ευρώ, μαζί με πρόσθετες αμοιβές και πληρωμές αποθεμάτων.

Από την άλλη, η Sumitomo, αποκτώντας πλήρη έλεγχο της Dunlop, ενισχύει τη στρατηγική της θέση στη βιομηχανία ελαστικών. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας αργότερα φέτος, η SRI αναμένεται να αξιοποιήσει τη δυναμική της Dunlop για να εδραιώσει την παγκόσμια παρουσία της – και να αποφύγει νέες περίπλοκες διαμάχες στο μέλλον.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network