Μπορεί η Mazda να ασχολείται με ηλεκτρικά οχήματα όπως το EZ-6 στην Κίνα, αλλά όσον αφορά τις ΗΠΑ, η φίρμα δεν απομακρύνεται πολύ από την παράδοσή της στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mazda, Masahiro Moro, οι Αμερικανοί ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για προσιτά, αξιόπιστα αυτοκίνητα βενζίνης παρά για φανταχτερά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μιλώντας στο Automotive News, ο Moro εξήγησε: "Η Mazda δεν είναι η μόνη εταιρεία που μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο: Οι πελάτες αναζητούν προσιτές λύσεις και όχι ηλεκτροκίνητες λύσεις. Ψάχνουν για καλύτερη αξία. Εξακολουθούν να αναζητούν έναν αξιόπιστο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά θα είμαστε σε θέση να κάνουμε τα πάντα κάποια εκδοχή ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένου του ήπιου υβριδικού. Κοιτάζοντας τους πελάτες στις ΗΠΑ, αναζητούν καλύτερους, αξιόπιστους κινητήρες”.
Η Mazda αναμένει ότι τα 2/3 των πωλήσεών της στις ΗΠΑ μέχρι το 2030 θα προέρχονται από οχήματα με κινητήρα φυσικού αερίου και ήπια υβριδικά, ενώ μόνο το1/3 θα αφορά σε ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά. Αυτή η ρεαλιστική προσέγγιση έρχεται στον απόηχο της χλιαρής υποδοχής της Mazda στην αμερικανική αγορά EV.
Το μικρό ηλεκτρικό SUV MX-30 αποσύρθηκε αθόρυβα μετά το έτος μοντέλου 2023 λόγω των απογοητευτικών πωλήσεων, και το ηλεκτρικό sedan EZ-6 που κατασκευάστηκε στην Κίνα, καθώς και το MX-30 e-Skyactiv R-EV, δεν έχουν καταφέρει να κυκλοφορήσουν ακόμα στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, στο παραδοσιακό μέτωπο, η Mazda ευημερεί. Μέχρι το τέλος του 2024, η εταιρεία αναμένει να παραδώσει 600.000 οχήματα σε όλη τη Βόρεια Αμερική, με 420.000 να αφορούν τις ΗΠΑ. Για το 2025, η Mazda στοχεύει σε 450.000 πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Μέρος αυτής της επιτυχίας έγκειται στον συγχρονισμό. Τους τελευταίους 18 μήνες, η υιοθέτηση των EV στις ΗΠΑ έχει επιβραδυνθεί, δίνοντας στη Mazda περιθώριο ανάσας για να βελτιώσει την τεχνολογία της. Ο Moro το βλέπει αυτό ως ευκαιρία, δίνοντας στη Mazda περισσότερο χρόνο για να τελειοποιήσει την τεχνολογία των ηλεκτρικών της μοντέλων.
Μέχρι το 2030, η εταιρεία στοχεύει στην παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ταχύτερες δυνατότητες φόρτισης, και ήδη διερευνά την τεχνολογία μπαταριών solid state.
Πέρα από τις μπαταρίες, η Mazda εξελίσσεται και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένας Wankel με δύο ρότορες βρίσκεται στα σκαριά για τις ΗΠΑ, υποσχόμενος μεγαλύτερες επιδόσεις από τη μονάδα ενός ρότορα που υπάρχει στο MX-30 e-Skyactiv R-EV.
Επίσης έχει ανακοινωθεί και ο κινητήρας Skyactiv-Z που θα κάνει το ντεμπούτο του το 2027. Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που θα αντικαταστήσει τους Skyactiv-G και Skyactiv-X.
Η μεγάλης κλίμακας εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν αναμένεται πριν από το 2028, με την εταιρεία να προβλέπει ότι τα μοντέλα EV θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 25-40% των παγκόσμιων πωλήσεών της μέχρι το 2030.
Η θέση της Mazda ευθυγραμμίζεται με τους εταίρους της στη συμμαχία, την Toyota και τη Subaru, οι οποίες παραμένουν προσηλωμένες στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και στην εξερεύνηση καυσίμων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.