Λίγες μόλις μέρες μετά την αποκάλυψη του νέου της μοντέλου με έντονο καμουφλάζ, αλλά και της νέας στρατηγικής ονοματοδοσίας, η DS Automobiles, η πολυτελής μάρκα του ομίλου Stellantis, παρουσίασε τη νέα της ναυαρχίδα με κάθε λεπτομέρεια. Το DS N°8, ή, για πρακτικούς λόγους, το DS No8.
Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover fastback, που σηματοδοτεί το πρώτο μοντέλο παραγωγής της DS, που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis.
Η εξωτερική σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge, με έμφαση στην αεροδυναμική. Η κομψή γραμμή οροφής και άλλα χαρακτηριστικά γύρω από το αμάξωμα, συμβάλλουν στον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,24 cd, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις με μία μόνο φόρτιση.
Στο εμπρός μέρος, το χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η πλήρως καλυμμένη μάσκα με φωτιζόμενο φόντο και το έμβλημα DS. Τα λεπτά φώτα DS Pixel Vision συνδυάζονται με κοφτερές λωρίδες LED, που εκτείνονται προς τον προφυλακτήρα, θυμίζοντας στοιχεία από τη σχεδίαση της Peugeot.
Η μορφή τους αντανακλάται και στα πίσω φώτα, δημιουργώντας μια νέα υπογραφή φωτισμού για τη μάρκα. Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι οι πίσω κολόνες, που ενσωματώνονται στο πίσω σπόιλερ.
Η εκτεταμένη διχρωμία του εξωτερικού με βαθύ μαύρο χρώμα για το άνω τμήμα του αμαξώματος, ταιριάζει με τις διακριτικές πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος. Ανάμεσα στα άλλα ξεχωριστά στοιχεία, συναντάμε τις ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών του μοντέλου υψηλών προδιαγραφών, τις κρυφές χειρολαβές και το έμβλημα N°8 στην πίσω πόρτα.
Το DS N°8 έχει μήκος 4,82 μέτρα, πλάτος 1,90 μέτρα και ύψος 1,58 μέτρα, με μεταξόνιο 2,90 μέτρα. Αυτό το καθιστά μεγαλύτερο από τα fastback crossover Peugeot 408 και Citroen C5 X, αλλά παραμένει 12 εκατοστά πιο κοντό από το sedan DS 9.
Πολυτελές εσωτερικό
Το εσωτερικό του DS N°8 ακολουθεί την πολυτελή προσέγγιση της μάρκας, που τοποθετεί τη DS Automobiles στην ανώτερη κατηγορία του ομίλου Stellantis. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών βρίσκεται πίσω από το τιμόνι με τέσσερις ακτίνες, ενώ στον κεντρικό πίνακα του ταμπλό δεσπόζει μια τεράστια οθόνη αφής των 16 ιντσών, μαζί με μια οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας για τον οδηγό.
Η κονσόλα έχει επίσης χαρακτηριστική σχεδίαση δύο επιπέδων, με εμπνευσμένα φωτιζόμενα γραφικά και τους κρυστάλλινους διακόπτες, μοιάζει να έχει βγει κατευθείαν από πρωτότυπο μοντέλο. Επιπλέον, οι σχεδιαστές της DS έχουν συμπεριλάβει ατμοσφαιρικό φωτισμό που τονίζει τα επενδεδυμένα στοιχεία του ταμπλό, τα οποία συνεχίζονται ομαλά στις πόρτες.
Αυτές φιλοξενούν και τα 14 ηχεία του ηχοσυστήματος Electra 3D της Focal, ενσωματωμένα μέσα στις αλουμινένιες επενδύσεις. Τα καθίσματα δίνουν μεγάλη έμφαση στην άνεση, με λειτουργίες μασάζ, ψύξης και θέρμανσης για τους επιβάτες μπροστά, περιλαμβανομένου ενός συστήματος θέρμανσης για τον λαιμό.
Σύμφωνα με την DS, ο χώρος για τους επιβάτες πίσω είναι άνετος, ενώ επωφελούνται και αυτοί από καθίσματα με ψύξη και θέρμανση. Οι διαθέσιμες επενδύσεις περιλαμβάνουν Alcantara και δέρμα Nappa, κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.
Η γυάλινη πανοραμική οροφή διαθέτει φιλμ υπέρυθρης ακτινοβολίας και φιλμ προστασίας από θόρυβο, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι γενναιόδωρος, με χωρητικότητα 620 λίτρων.
Η ανάρτηση του DS περιλαμβάνει στάνταρ ένα σύστημα μεταβλητής απόσβεσης. Μια κάμερα σκανάρει το δρόμο με τη βοήθεια αισθητήρων στάσης και επιταχυνσιομέτρων, εξασφαλίζοντας άνεση και βέλτιστη οδική συμπεριφορά. Τέλος, το σύστημα DS Drive Assist 2.0 παρέχει στο DS N°8 δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης.
Πρώτη της STLA Medium για την DS
Το DS N°8 μοιράζεται την πλατφόρμα STLA Medium με τα Peugeot 3008/5008, Opel Grandland και το επερχόμενο Citroen C5 Aircross. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα παραπάνω μοντέλα του ομίλου Stellantis, τα οποία προσφέρονται και σε εκδόσεις mild-hybrid και PHEV, το DS N°8 διατίθεται αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό.
Οι προσθιοκίνητες εκδόσεις εφοδιάζονται με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 230 ή 245 ίππους, με επιπλέον 30 ίππους από τη λειτουργία boost. Η πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 350 ίππων, φτάνοντας τους 375 ίππους με την λειτουργία boost.
Η επιτάχυνση από 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 190 km/h.
Οι επιλογές μπαταρίας περιλαμβάνουν μονάδες 74 kWh και 97,2 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 572 χλμ. και 750 χλμ. αντίστοιχα, αν και το μέγιστο εύρος για την έκδοση AWD είναι 686 χλμ.
Οι μπαταρίες υποστηρίζουν γρήγορη φόρτιση έως 200 kW, με φόρτιση από το 20% σε 80% να ολοκληρώνεται σε 27 λεπτά. Η DS ανακοίνωσε ότι το N°8 θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη από τα μέσα του 2025, με τις τιμές να ανακοινώνονται όσο θα πλησιάζουμε την ημερομηνία λανσαρίσματος.