
Η Jaguar φαίνεται να προετοιμάζεται για μια τολμηρή επανεκκίνηση, που ίσως της δώσει την ευκαιρία να ανακτήσει τη χαμένη της αίγλη. Μετά από μια αμφιλεγόμενη διαφημιστική καμπάνια και την αποκάλυψη νέων λογοτύπων και γραμματοσειρών, η ιστορική βρετανική μάρκα ακολουθεί ένα ριζοσπαστικό δρόμο.
Μάλιστα, πρόσφατα παρουσίασε κάποιες καμουφλαρισμένες εικόνες του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου νέας γενιάς, προαναγγέλλοντας περισσότερες λεπτομέρειες για τις 2 Δεκεμβρίου στο Μαϊάμι.
02 Dec 2024 Miami.
— Jaguar (@Jaguar) November 20, 2024
Copy nothing.#Jaguar pic.twitter.com/NtLn7j1T7Y
Το teaser που έρχεται να προστεθεί στα όσα λίγα γνωρίζουμε για το νέο μοντέλο, δεν αποκαλύπτει πολλά, αλλά η εικόνα ενός τιρκουάζ αυτοκινήτου με ροζ φόντο αφήνει περιθώρια για αρκετές εικασίες.
Το πλάτος του μοντέλου δείχνει εντυπωσιακό, θυμίζοντας σπορ αυτοκίνητα, ενώ η σχεδίαση αποπνέει αυστηρές γραμμές σε αντίθεση με τις ρευστές καμπύλες των προηγούμενων μοντέλων της Jaguar. Επίσης, φαίνεται να μην υπάρχει πίσω παρμπρίζ και οι λιγοστές καμπύλες στα πλαϊνά, συνδυάζονται με αρκετά λιτές γραμμές.

Καμπάνια που διχάζει
Η Jaguar ξεκίνησε τη νέα της εποχή με μια διαφημιστική καμπάνια που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Με σλόγκαν "Copy Nothing" (μια φράση που αντλεί έμπνευση από τον ίδιο τον ιδρυτή της εταιρείας) η καμπάνια δεν έδειξε ούτε ένα αυτοκίνητο ή χρονοδιάγραμμα.
Αντίθετα, χρησιμοποίησε ένα υψηλής αντίθεσης χρωματικό μοτίβο, μοντέλα από το χώρο της μόδας και στοιχεία που θυμίζουν τις πρωτοποριακές δημιουργίες του αείμνηστου Alexander McQueen.
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
Η προσέγγιση αυτή δίχασε κοινό και κριτικούς. Ορισμένοι επαίνεσαν την τολμηρή διαφοροποίηση της Jaguar σε μια premium EV αγορά γεμάτη ομοιομορφία, ενώ άλλοι θεώρησαν πως η εταιρεία έπρεπε να επικεντρωθεί στην παρουσίαση των νέων της αυτοκινήτων, ιδίως μετά την απόφασή της να καταργήσει τη σημερινή της γκάμα, συμπεριλαμβανομένου και του μοναδικού της ηλεκτρικού μοντέλου, της i-Pace.
Οι πρώτες αντιδράσεις
Η καμπάνια της Jaguar δεν πέρασε απαρατήρητη. Το Fox News χαρακτήρισε την καμπάνια "Bud Light 2.0", ενώ στα κοινωνικά δίκτυα, κυρίως στο Χ, υπήρξαν κατηγορίες ότι η επιλογή των μοντέλων αντιπροσωπεύει τα κακώς κείμενα της σύγχρονης κοινωνίας.
Ειδικά το γεγονός ότι ορισμένα μοντέλα φορούσαν φορέματα, προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις, κυρίως από συντηρητικές φωνές.

Αυτές οι αντιδράσεις μοιάζουν παράδοξες για όσους γνωρίζουν την κουλτούρα της μόδας, καθώς η καμπάνια της Jaguar δεν αποκλίνει ιδιαίτερα από τις στρατηγικές πολυτελών οίκων μόδας τα τελευταία χρόνια. Η Jaguar φαίνεται να επενδύει σε αυτή την προσέγγιση, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι τα νέα της μοντέλα αναμένεται να ξεκινούν από τα 120.000 ευρώ.
Η ανάγκη για ρίσκο

Παρόλο που οι επικριτές νοσταλγούν την παλιά Jaguar, με τις "κλασικές" σχεδιαστικές γραμμές που απευθύνονταν σε ένα πιο παραδοσιακό κοινό, η πραγματικότητα δείχνει ότι αυτή η στρατηγική δεν αποδίδει. Το 2023, η Jaguar πούλησε μόλις 8.438 αυτοκίνητα. Με αυτά τα δεδομένα, η Jaguar όφειλε να τολμήσει.
Η νέα κατεύθυνση της Jaguar μπορεί να διχάζει, αλλά έχει ήδη πετύχει κάτι που η μάρκα δεν είχε καταφέρει εδώ και χρόνια: να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της. Οι αναζητήσεις για τη μάρκα στο διαδίκτυο έχουν εκτοξευθεί από τη στιγμή που ξεκίνησε η καμπάνια.
Το αν αυτή η στρατηγική θα αποδώσει, θα αρχίσει να ξεκαθαρίζει στις 2 Δεκεμβρίου, όταν θα παρουσιαστεί το πρώτο νέο μοντέλο της Jaguar. Το μέλλον της εταιρείας είναι άγνωστο, αλλά το σίγουρο είναι πως η Jaguar δεν μένει πια στάσιμη.