
Η Tesla και ο Elon Musk είχαν υποσχεθεί εδώ και καιρό ένα προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο στα επίπεδα των 25.000 ευρώ, αλλά αυτή η ιδέα έχει πλέον εγκαταλειφθεί σε μεγάλο βαθμό, με τον Musk να την απορρίπτει πρόσφατα ως άσκοπη.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο διευθύνων σύμβουλος της Lucid, Peter Rawlinson, ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία του δεν ενδιαφέρεται να παρουσιάσει ένα τέτοιο μοντέλο, αν και εξακολουθεί να αναγνωρίζει ότι υπάρχει δυναμική στην κατηγορία των χαμηλού κόστους ηλεκτρικών οχημάτων.

Μιλώντας σε ένα πρόσφατο podcast της Wall Street Joyrnal, ο Rawlinson εξήγησε τις προκλήσεις των προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, δηλώνοντας: "Αυτή η αγορά είναι δημοφιλής, επειδή συνεπάγεται μαζική παραγωγή, όμως τα περιθώρια κέρδους είναι εξαιρετικά χαμηλά. Η δημιουργία της κατασκευαστικής υποδομής για παραγωγή εκατομμυρίων τέτοιων μονάδων δεν έχει νόημα για μένα".
Όμως ο Rawlinson βλέπει την ευκαιρία για άλλες μάρκες να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο των 25.000 ευρώ και μάλιστα να το κάνουν, ενώ εξακολουθούν να επωφελούνται από την Lucid.
Άδεια χρήσης τεχνολογίας
"Εδώ είναι που μπαίνει στο παιχνίδι η ευκαιρία μας για χορήγηση άδειας. Ως εταιρείας τεχνολογίας που παραχωρεί άδεια για τη χρήση της, ώστε να μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν και άλλοι κατασκευαστές και να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα τέτοιο όχημα. Κατασκευαστές που έχουν ήδη τις υποδομές για κάτι τέτοιο".
Αναμφίβολα, άλλοι κατασκευαστές διαθέτουν μεγαλύτερη υποδομή παραγωγής σε σύγκριση με τη Lucid. Η νεοσύστατη εταιρεία EV θα πουλήσει φέτος λιγότερα αυτοκίνητα απ' ότι η Lamborghini, κάτι που απέχει πολύ από τα νούμερα που θα πρέπει να πετύχει για να είναι μια μακροπρόθεσμα βιώσιμη μάρκα.
Η προσφορά της δικής της τεχνολογίας μέσω συμφωνιών αδειοδότησης, θα μπορούσε να αποδειχθεί ενδεχόμενη λύση για τη Lucid.
Υπάρχει ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες;
Αλλά εδώ κάνει την εμφάνισή του ένα άλλο πρόβλημα. Ποιος κατασκευαστής θα σπεύσει να πληρώσει την τεχνολογία της Lucid; Οι περισσότεροι κινούνται προς την κατεύθυνση της εσωτερικής εξέλιξης δικής τους τεχνολογίας, ιδίως στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου κόστους.
Η Ford, για παράδειγμα, φέρεται να έχει δημιουργήσει μια τέτοια ομάδα με στόχο την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αξίας 25.000 ευρώ.
Η Rivian, από την άλλη πλευρά, μάλλον δεν θα στοχεύει τόσο χαμηλά όσον αφορά το κόστος, αλλά φαίνεται έτοιμη να λανσάρει το R2 που βρίσκεται στα επίπεδα των 45.000 ευρώ, ενώ ακόμα δεν ξέρουμε την τιμή που θα έχει το R3X.
Όπως και να έχει, είναι βέβαιο ότι θα έρθουν στην αγορά πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα. Το μόνο που μένει να δούμε, είναι αν κάποιος θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία της Lucid για να βγει στην αγορά.