Σε αντίθεση με αρκετούς κατασκευαστές που δείχνουν να επιβραδύνουν τα πλάνα εξηλεκτρισμού της γκάμας τους, η Abarth φαίνετα πως επιταχύνει τις προσπάθειές της χωρίς να δείχνει σημάδια υποχώρησης.
Με τη σειρά 595/695 να έχει σταματήσει, η Abarth έχει αποχαιρετήσει εντελώς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη και τα υβριδικά δεν φαίνεται να αποτελούν εναλλακτική γι' αυτήν.
Ενώ κάποιες αγορές εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση στις εκδόσεις Abarth με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η ευρωπαϊκή γκάμα είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση, αποτελούμενη αποκλειστικά από τα ηλεκτρικά 500e και 600e.
Ο Gaetano Thorel, επικεφαλής της Fiat και της Abarth στην Ευρώπη, έχει αποκλείσει οποιαδήποτε επιστροφή σε εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης με τα logo της Abarth, επικαλούμενος τους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων και το αυξημένο κόστος.
"Αν φτιάξεις ένα σπορ hatch εσωτερικής καύσης που εκπέμπει 180g/km και βρίσκεσαι στην Ιταλία, θα πρέπει να πληρώνεις μεταξύ 1.000 και 2.000 ευρώ τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο", δήλωσε ο Thorel.
"Είναι δίκαιο αυτό, όταν μπορώ να προσφέρω στους πελάτες ένα ηλεκτρικό sport hatch που συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο, έχει το ίδιο επίπεδο απόλαυσης και αντίστοιχες επιδόσεις; Και όλα αυτά στην ίδια τιμή; Νομίζω ότι είναι προτιμότερο να προσφέρουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα", καταλήγει ο Thorel.
Τα υβριδικά δεν είναι επιλογή
Για όσους ήλπιζαν ότι το Fiat 500 Ibrida θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια έκδοση Abarth κάποια στιγμή στο μέλλον, καλύτερα να το ξανασκεφτούν. Ο Thorel απέρριψε αυτή την ιδέα, δηλώνοντας ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, απλά δεν έχει αρκετή δύναμη για να αξίζει το έμβλημα της Abarth.
"Πρέπει να μείνουμε πιστοί στο DNA της Abarth και ο κινητήρας που μπαίνει στο νέο 500 είναι ένας μικρο-υβριδικός που δεν σου επιτρέπει να αποσπάσεις την ισχύ για να φτιάξεις ένα πραγματικό Abarth, οπότε μια τέτοια λύση δεν θα ήταν δυνατή".
Αυτό σημαίνει ότι η Abarth θα περιοριστεί στα 500e και 600e; Το αφεντικό της στην Ευρώπη δεν το πιστεύει: "Για μένα, η Abarth μπορεί να αναπτυχθεί σε οτιδήποτε, αρκεί να έχει το σωστό DNA. Προσωπικά δεν βλέπω περιορισμό στο να είναι τα αυτοκίνητα της Abarth μόνο hatchback της κατηγορίας Α ή Β. Αν το SUV είναι εφικτό, τότε γιατί όχι;", δηλώνει.
Από τις αρχές του 2024, τα concept της Fiat που αφορούσαν το Panda έδειχναν προς την κατεύθυνση ενός μεγαλύτερου ηλεκτρικού SUV, που θα κυκλοφορήσει το 2027. Αυτό το μοντέλο θα μπορούσε να αποτελέσει την τέλεια βάση για ένα SUV με έκδοση Abarth, δίνοντας στη φίρμα την ευκαιρία να επεκταθεί σε εντελώς νέες κατηγορίες.
Ωστόσο, παρά τα σχέδια για μια διεύρυνση της γκάμας, ο Thorel ξεκαθάρισε ότι η Abarth δεν θα επιδιώξει την ανάπτυξη μοντέλων κατά παραγγελία, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον:
"Ο Carlo Abarth δεν κατασκεύασε ποτέ ένα αυτοκίνητο από το μηδέν. Το DNA της Abarth είναι να παίρνει ένα συμβατικό αυτοκίνητο και να βελτιώνει τις επιδόσεις του μέσω του κινητήρα, της δυναμικής και του ήχου, προκειμένου να το κάνει σπορ και προσιτό. Θέλουμε να παραμείνουμε πιστοί σε αυτό το DNA, γι' αυτό και δεν θα λανσάρουμε ένα Abarth κατά παραγγελία προς το παρόν".
Αυτό σημαίνει ότι η Abarth θα συνεχίσει να παράγει αναβαθμισμένες εκδόσεις των μοντέλων της Fiat, διαφοροποιούμενη από ανταγωνιστές όπως για παράδειγμα η Alpine, η οποία δημιουργεί ξεχωριστά μοντέλα, παράλληλα με τις μετατροπές μοντέλων της Renault.