Στις 18 Νοεμβρίου, η CATL ανακοίνωσε την μπαταρία ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς. Μιλώντας στο World Young Scientists Summit, ο επικεφαλής επιστήμονας, Wu Kai, αποκάλυψε την εξέλιξη της νέας μπαταρίας και είπε ότι η παραγωγή της θα ξεκινήσει το 2025.
Η βασική διαφορά της νέας μπαταρίας, είναι ότι μπορεί να αποφορτιστεί κανονικά σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες που φτάνουν στα επίπεδα των -40 ° C. Επιπλέον, οι μπαταρίες έχουν επιδείξει καλύτερη απόδοση ασφάλειας και αντοχή σε χαμηλές θερμοκρασίες, διατηρώντας παράλληλα την ενεργειακή τους πυκνότητα.
Μέχρι στιγμής, η επίσημη ενεργειακή πυκνότητα της νέας μπαταρίας ιόντων νατρίου δεν έχει αναφερθεί. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι η CATL στοχεύει να υπερβεί τα 200 Wh/kg. Αν και η μπαταρία θα κυκλοφορήσει το 2025, η μαζική παραγωγή της δεν αναμένεται μέχρι το 2027.
Η τεχνολογία πίσω από τις μπαταρίες σιδήρου νατρίου, είναι παρόμοια με αυτή των ιόντων λιθίου, και αφορά την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας για την κίνηση ιόντων μεταξύ θετικών και αρνητικών ηλεκτροδίων.
Επί του παρόντος, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά όσον αφορά την ασφάλεια και την αντοχή σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, δεν έχουν τόσο υψηλή ενεργειακή πυκνότητα όσο τα ιόντα λιθίου. Αυτό, επομένως, δίνει στις μπαταρίες ιόντων νατρίου ένα πλεονέκτημα στη χρήση σε ψυχρές συνθήκες.
Θεωρητικά, θα πρέπει επίσης να υπάρχει ένα πλεονέκτημα κόστους, αλλά για την ώρα, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι ακριβότερες από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις οικονομίες κλίμακας για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ οι μπαταρίες ιόντων νατρίου, από την άλλη πλευρά, παράγονται σε μικρότερες, λιγότερο αποδοτικές ποσότητες.
Κλειδί η μείωση του κόστους
Νωρίτερα φέτος, η BYD ανέφερε πως: "Η ανάπτυξη μπαταριών ιόντων νατρίου της BYD έχει εισέλθει στο δεύτερο στάδιο γύρω από τη μείωση του κόστους και το κόστος BOM (bill of materials) αναμένεται να είναι στο ίδιο επίπεδο με τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου το 2025 και μακροπρόθεσμα, θα είναι λιγότερο από το 70% των μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου".
Η CATL παρουσίασε την μπαταρία ιόντων νατρίου πρώτης γενιάς το 2021. Προσέλκυσε την προσοχή των μέσων ενημέρωσης λόγω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, της δυνατότητας γρήγορης φόρτισης, της εξαιρετικής θερμικής σταθερότητας και της καλής απόδοσης στις χαμηλές θερμοκρασίες.
Εκείνη την εποχή, ο Robin Zeng, Διευθύνων Σύμβουλος της CATL, δήλωσε ότι ο στόχος για την επόμενη γενιά μπαταριών ιόντων νατρίου, ήταν η ενεργειακή πυκνότητα να φτάσει πάνω από 200 Wh/kg.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς της CATL θα αντικαταστήσουν το 20 έως 30% των μπαταριών φωσφορικών ιόντων λιθίου σε μικρά ή μικρής αυτονομίας οχήματα.