Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιαίτερα παρατηρητικός για να διακρίνει τη μεταστροφή που έχει συμβεί στην επιλογή των κατασκευαστών να ενσωματώσουν στις οθόνες αφής, τις λειτουργίες που συνηθίζαμε να εκτελούμε μέσω φυσικών κουμπιών στο ταμπλό των αυτοκινήτων.
Πρόκειται για μια τάση που γιγαντώθηκε μετά την εμπορική επιτυχία των μοντέλων της Tesla, η οποία έχει καταργήσει εντελώς τα φυσικά κουμπιά στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της. Τώρα όμως, φαίνεται πως ίσως έφτασε η στιγμή όλο αυτό να αρχίσει και πάλι να αλλάζει.
Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από τις αντιδράσεις που κατέγραψε η Hyundai όσον αφορά τις προτιμήσεις των αμερικανών αγοραστών. Η κορεατική εταιρεία, παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος με το να ενσωματώσει κάθε λειτουργία σε οθόνες αφής, κάτι που έκαναν πολλές μάρκες την τελευταία δεκαετία.
"Καθώς προσθέταμε οθόνες [infotainment] στα οχήματά μας, δοκιμάσαμε επίσης να βάλουμε χειριστήρια με βάση την οθόνη αφής και οι άνθρωποι φάνηκε να μην το προτιμούν αυτό", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της HDNA, Ha Hak-soo, σε κορεατικά μέσα ενημέρωσης.
"Όταν κάναμε δοκιμές με την ομάδα μας, συνειδητοποιήσαμε ότι οι άνθρωποι αγχώνονται, ενοχλούνται και εκνευρίζονται όταν θέλουν να ελέγξουν κάτι σε μια δύσκολη στιγμή, αλλά δεν μπορούν να το κάνουν", δήλωσε ο Ha.
Η τεχνολογία της οθόνης αφής επέτρεψε στις ομάδες σχεδιασμού να δημιουργήσουν ένα μίνιμαλ περιβάλλον στο εσωτερικό των αυτοκινήτων και να καταστήσουν διαθέσιμες στον οδηγό περισσότερες διαμορφώσεις των λειτουργιών ενός αυτοκινήτου απ' ότι θα ήταν ποτέ δυνατόν μόνο με τη χρήση φυσικών κουμπιών. Και όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, η χρήση αυτών των οθονών αφής μοιάζει απολύτως φυσική.
Αλλά όταν ένα αυτοκίνητο κινείται και για οποιαδήποτε ενέργεια απαιτείται να πάρετε τα μάτια σας από το δρόμο για πολύ ώρα μέχρι να ολοκληρωθεί η περιήγηση σε ένα μενού, καθώς δεν μπορείτε απλά να κάνετε αυτό που θέλετε μόνο με την αίσθηση, καταλαβαίνετε ότι η τεχνολογία των οθονών αφής είναι προβληματική.
Και αυτό που είναι απογοητευτικό για πολλούς οδηγούς, είναι ότι η πραγματοποίηση μιας απλής αλλαγής σε μια λειτουργία, συχνά απαιτεί περισσότερο χρόνο και προσπάθεια τώρα απ' ότι όταν αυτή η λειτουργία ελεγχόταν από ένα απλό κουμπί.
Η Hyundai γνωρίζει εδώ και αρκετό καιρό τις απόψεις των Αμερικανών οδηγών απέναντι στην τεχνολογία οθονών αφής και έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τα φυσικά χειριστήρια στα αυτοκίνητά της. Το πρόσφατα ανανεωμένο Ioniq 5 αποτελεί την απόδειξη γι' αυτό, καθώς εχουν επιστρέψει κάποια φυσικά χειριστήρια στο εσωτερικό του.
Παρ' όλα αυτά, το σχεδιαστικό τμήμα της Hyundai στις ΗΠΑ, ανέφερε ότι μπορεί να υπάρξει αλλαγή στη στάση των πελατών απέναντι στις οθόνες αφής, όταν τα αυτοκίνητα αποκτήσουν πιο προηγμένη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.