Ένα από τα πολλά ενδιαφέροντα πρωτότυπα που παρουσιάστηκαν στο SEMA Show 2024, μας έρχεται από την Toyota. Πρόκειται για ένα RAV4 που φαίνεται ικανό να κατακτήσει ακόμη και τα πιο δύσκολα εδάφη. Ονομάζεται RAV-X και δεν χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να καταλάβει κανείς, πως αντλεί έμπνευση από τον χώρο των αγώνων ράλι.
Εκτός από ενισχυμένη ανάρτηση, το RAV-X εφοδιάζεται με ειδικά ελαστικά για χρήση εκτός δρόμου και ένα επανασχεδιασμένο κιτ αμαξώματος. Το πιο σημαντικό είναι ότι η ιδέα πίσω από το πρωτότυπο, είναι η διερεύνηση της πιθανότητας να υπάρξει μια παρόμοια έκδοση στο RAV4 της επόμενης γενιάς.

Το RAV-X που μοιάζει έτοιμο για συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ, αναπτύχθηκε από την ομάδα Service Parts & Accessories Development (SPAD) της Toyota. Με έδρα τις ΗΠΑ, η SPAD επικεντρώνεται στην αναβάθμιση της γκάμας της Toyota μέσω της τοποθέτησης αξεσουάρ και της βελτίωσης των επιδόσεων.
Ικανό off road υψηλών επιδόσεων
Με τη μελέτη του RAV4, η ομάδα θέλησε να δημιουργήσει ένα όχημα που συνδυάζει "ικανότητα εκτός δρόμου και υψηλές επιδόσεις". Η κατασκευή που προέκυψε είναι εμφανώς σχεδιασμένη για τους λάτρεις του off road. Αυτή η περιγραφή ακούγεται ταιριαστή για μια έκδοση του RAV4 με την επωνυμία GR και αναφορές στο Dakar, αν και η Toyota δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει ότι αυτό θα συμβεί στην πραγματικότητα.

Ο Mike Tripp, αντιπρόεδρος του ομίλου μάρκετινγκ της Toyota Division δήλωσε: "Αυτό το Toyota RAV-X είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ιδέα. Είναι μια τολμηρή δήλωση για το τι είναι εφικτό, όταν η καινοτομία συναντά την απόδοση. Το RAV4 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματά μας. Με το RAV-X δείχνουμε μια εντελώς νέα διάσταση για το πόσο cool και περιπετειώδες μπορεί να είναι ένα crossover όπως αυτό".
Βασισμένο στην έκδοση PHEV
Το RAV-X βασίζεται στο RAV4 PHEV, ενισχύοντας το στάνταρ υβριδικό σύστημα κίνησης με την προσθήκη μιας εισαγωγής ram-air. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι μηχανικές αναβαθμίσεις επικεντρώθηκαν στη ρύθμιση του πλαισίου, φέρνοντας τα εκτός δρόμου διαπιστευτήρια στο ίδιο επίπεδο με την άγρια εμφάνιση.

Η Toyota εξόπλισε το RAV-X με ανάρτηση μεγάλης διαδρομής με πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ 6,35 εκατοστών, με εξωτερικές δεξαμενές μπροστά και δεξαμενές piggyback πίσω. Οι αναβαθμίσεις της ανάρτησης περιλαμβάνουν σφυρήλατους κάτω βραχίονες από αλουμίνιο εμπρός και άνω στηρίγματα πίσω, έτσι ώστε να αντέχουν σε κάθε έδαφος.
Οι τροποποιήσεις αυξάνουν την απόσταση από το έδαφος κατά 5 εκατοστά και διευρύνουν το πλάτος κατά 16 εκατοστά, δίνοντας στο RAV-X ένα αξιοσημείωτα φαρδύτερο αποτύπωμα.

Το RAV-X διαθέτει ένα νέο σετ σφυρήλατων ζαντών αλουμινίου, με ελαστικά 265/65R17. Πέρα από τις λειτουργικές αναβαθμίσεις, είναι βαμμένο σε ένα χρώμα εμπνευσμένο από το ράλι, ενώ άλλες αισθητικές αλλαγές, αφορούν τους λασπωτήρες, τους ενισχυμένους προφυλακτήρες με "καθρέφτη” στο κάτω μέρος για έξτρα προστασία.
Άλλες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν πρόσθετα φώτα LED, μεγαλύτερες εισαγωγές άερα, αεραγωγό στο καπό και φαρδύτερα φτερά. Η εμφάνιση ολοκληρώνεται με μια ευμεγέθη πίσω αεροτομή και διπλή εξάτμιση.
Η Toyota πιθανότατα θα αξιολογήσει την αντίδραση του κοινού για να διαπιστώσει αν το συγκεκριμένο πρωτότυπο έχει πραγματική δυναμική για να έρθει στην αγορά.