Η VW θέλει να κάνει οικονομία με περικοπές στους μισθούς υπαλλήλων

Η Volkswagen έχει στόχους εξοικονόμησης λειτουργικών εξόδων και σύμφωνα με γερμανική εφημερίδα θέλει να τους επιτύχει περικόπτωντας τους μισθούς των εργαζομένων της.

Ο Όμιλος Volkswagen σκοπεύει να επιτύχει τον στόχο εξοικονόμησης δισεκατομμυρίων ευρώ κυρίως μέσω περικοπών στους μισθούς, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής επιχειρηματικής εφημερίδας Handelsblatt, η οποία επικαλείται έγγραφο του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας

Μια προτεινόμενη μείωση κατά 10% στους μισθούς του βασικού brand VW υπολογίζεται ότι θα αποφέρει περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, αναφέρει το έγγραφο.

Σε συνδυασμό με την κατάργηση διάφορων μπόνους, επιδομάτων και αυξήσεων, οι συνολικές περικοπές εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως – ποσό που καλύπτει περίπου το ήμισυ του στόχου εξοικονόμησης των 4 δισ. ευρώ. Η VW δεν απάντησε άμεσα σε αιτήματα της εφημερίδας αλλά και του Bloomberg, για σχόλια.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων της VW αποκάλυψαν στις 28 Οκτωβρίου ότι ο κατασκευαστής σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους και να μειώσει τις δραστηριότητες στα υπόλοιπα γερμανικά εργοστάσια, προχωρώντας σε ένα πιο βαθύ πρόγραμμα αναδιάρθρωσης από το αναμενόμενο.

Το κλείσιμο και η πώληση εργοστασίων θα απέφερε πολύ μικρότερη εξοικονόμηση, σύμφωνα με την Handelsblatt.

Η VW στοχεύει να ρυθμίσει τις παραγωγικές της δυνατότητες, αποφεύγοντας το κλείσιμο εγκαταστάσεων εάν είναι δυνατόν, ενώ εξετάζει την πώληση των εργοστασίων σε νέους ιδιοκτήτες όπου κριθεί απαραίτητο, αναφέρει το έγγραφο. Ο κατάλογος προτάσεων για περικοπές περιλαμβάνει μέτρα που επηρεάζουν την παραγωγή εξαρτημάτων και την τεχνική ανάπτυξη.

Πτώση 42% στα κέρδη του τρίτου τριμήνου

Η διοίκηση της VW και οι επικεφαλής των εργαζομένων συζητούσαν την Τετάρτη σχετικά με τα σχέδια για κλείσιμο εργοστασίων και μαζικές απολύσεις, με την εταιρεία να ανακοινώνει παράλληλα τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.

Τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν πτώση 42%, ενώ το περιθώριο λειτουργίας έφτασε στο 3,6%, το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών.

Η βασική μάρκα VW — στην οποία θα εφαρμοστούν οι περισσότερες περικοπές — κατέγραψε περιθώριο λειτουργίας μόλις 2% στους πρώτους εννέα μήνες, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, σε ανακοίνωσή του την Τετάρτη.

"Αυτό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για σημαντικές μειώσεις κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας", δήλωσε ο Antlitz, ο οποίος είναι επίσης Chief Operating Officer της VW Group.

Ο επικεφαλής προσωπικού της μάρκας VW, Arne Meiswinkel, τόνισε ότι ο κατασκευαστής πρέπει να μειώσει τα κόστη για να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση μελλοντικών επενδύσεων. "Η κατάσταση φτάνει σε οριακό σημείο" σημείωσε, αναφερόμενος στα αδύναμα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το τρίτο τρίμηνο.

Από την πλευρά του, η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων, Daniela Cavallo, προειδοποίησε για ενδεχόμενο ρήγμα στις σχέσεις διοίκησης-εργαζομένων, αυξάνοντας τον κίνδυνο απεργιών, καθώς η διοίκηση της VW φέρεται να εγκαταλείπει τη συναινετική προσέγγιση στις εργασιακές σχέσεις.

Η διοίκηση σημείωσε ότι τα εργοστάσια της VW στη Γερμανία είναι πολύ ακριβότερα στη λειτουργία από αυτά των ανταγωνιστών, λόγω των υψηλών μισθών και ενεργειακών κοστών, ενώ η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει συρρικνωθεί από τα προ πανδημίας επίπεδα και η άλλοτε ισχυρή ζήτηση στην Κίνα έχει υποχωρήσει.

Πηγή: Bloomberg, Handelsblatt