Ο όμιλος Stellantis, στην οποία ανήκουν περισσότερες από 10 μάρκες αυτοκινήτων, μεταξύ τους και η Alfa Romeo, ανακοίνωσε την ανάκληση περισσότερων από 44.000 μοντέλων PHEV που έχουν διατεθεί στην παγκόσμια αγορά. Αιτία το πεντάλ των φρένων που μπορεί να υποστεί καθίζηση κατά το φρενάρισμα.
Από την ανάκληση επηρεάζονται τα μοντέλα Alfa Romeo Tonale και Dodge Hornet του 2024 στις εκδόσεις plug-in. Τα μισά περίπου από τα οχήματα που ανακαλούνται έχουν διατεθεί στην αγορά των ΗΠΑ, με 17.000 μονάδες να αφορούν το Hornet και περίπου 4.000 μονάδες την Tonale.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου 44.000 αυτοκίνητα περιλαμβάνονται στην ανάκληση, με 2.299 να έχουν πουληθεί στον Καναδά, 145 στο Μεξικό και 20.987 εκτός ΗΠΑ, με την Ευρώπη να επηρεάζεται επίσης σε σημαντικό βαθμό. Όλα τα οχήματα κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο Pomigliano στην Ιταλία.
Τα επηρεαζόμενα οχήματα θα πρέπει να επισκεφθούν έναν αντιπρόσωπο για ενίσχυση (όχι αντικατάσταση) των βραχιόνων του πεντάλ φρένων, με την προσθήκη ενός μπουλονιού.
Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο λύση σε περίπτωση προβλήματος
Εάν το πεντάλ του φρένου καταρρεύσει κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, η Stellantis συνιστά στους οδηγούς να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό χειρόφρενο που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Κατά την οδήγηση, το αυτοκίνητο μπορεί να σταματήσει ελεγχόμενα τραβώντας προς τα πάνω και κρατώντας πατημένο το διακόπτη του χειρόφρενου.
Ωστόσο, στην περίπτωση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι κάποιος φτάνει στο χειρόφρενο αφού το πεντάλ του φρένου υποστεί ξαφνική καθίζηση.
Πάντως η Stellantis υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) θα ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα αν ανιχνεύσει ότι επίκειται σύγκρουση και εφόσον το σύστημα δεν έχει απενεργοποιηθεί.
Η εταιρεία δήλωσε ότι έχουν περιέλθει σε γνώση της 15 περιπτώσεις παγκοσμίως όπου το πεντάλ του φρένου παρουσίασε το συγκεκριμένο πρόβλημα, συμπεριλαμβανομένου ενός ατυχήματος, χωρίς όμως να υπάρξουν τραυματισμοί.