Προσφάτως, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας συναντήθηκε με αυτοκινητοβιομηχανίες και βιομηχανικές ενώσεις για να συζητήσουν την αύξηση των δασμών εισαγωγής στα ευρωπαϊκά βενζινοκίνητα οχήματα μεγάλου κυβισμού, εκπέμποντας μια προειδοποίηση καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση πλησιάζει στην απόφαση δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το μπλοκ των 27 μελών πρόκειται να ψηφίσει τον Οκτώβριο για το αν θα υιοθετήσει πρόσθετους δασμούς έως και 36,3% στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, πέρα από τον τυπικό εισαγωγικό δασμό του 10% που ισχύει σήμερα.
Στις 20 Αυγούστου η ΕΕ αναθεώρησε προς τα κάτω τους προτεινόμενους δασμούς από το επίπεδο του 37,6% που είχε καθοριστεί τον περασμένο Ιούλιο, αλλά δεν τους εγκατέλειψε προς απογοήτευση του Πεκίνου.
Στις 21 Αυγούστου, η Κίνα αντέδρασε ανακοινώνοντας ότι είχε διευρύνει τις έρευνές της σε εισαγόμενα προϊόντα της ΕΕ μελετώντας τις επιδοτήσεις διαφόρων προϊόντων τυριού, γάλακτος, χοιρινών και κονιάκ.
Η κρατική ταμπλόιντ Global Times, η οποία ανέφερε για πρώτη φορά τις έρευνες για το ευρωπαϊκό χοιρινό και τα γαλακτοκομικά προϊόντα τον περασμένο Ιούνιο ανέφερε για πρώτη φορά την προοπτική της Κίνας να αυξήσει και τους δασμούς εισαγωγής σε ευρωπαικά αυτοκίνητα βενζίνης μεγάλου κυβισμού.
Το θέμα έφερε στο προσκήνιο νέες εξελίξεις όπου στις 23 Αυγούστου το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας εξέδωσε ανακοίνωση που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: "αξιωματούχοι άκουσαν τις απόψεις και τις προτάσεις της φορέων της βιομηχανίας αλλά και ειδικών, σχετικά με την αύξηση των δασμών εισαγωγής σε αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο με κινητήρες μεγάλου κυβισμού” και προσέθεσε: "Στη συνάντηση συμμετείχαν εγχώριοι εκπρόσωποι βιομηχανικών ενώσεων, ερευνητικών ενώσεων και αυτοκινητοβιομηχανιών”.
Ένας εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΕΕ με αφορμή την επιχειρούμενη αύξηση της δασμολόγησης στην εισαγωγή κινέζικων ηλεκτρικών οχημάτων θα είχε περισσότερο περισσότερο αντίκτυπο στη Γερμανία.
Οι εξαγωγές οχημάτων made in Germany στην Κίνα με συμβατικούς κινητήρες άνω των 2,5 λίτρων ανήλθαν σε 1,2 δισ. δολάρια πέρυσι, όπως δείχνουν στοιχεία από τα κινεζικά τελωνεία. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά για γερμανικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz, BMW, Audi και Porsche.
Η Κίνα διεκδικεί από τα ευρωπαϊκά κράτη να επαναθεωρίσουν τις απόψεις τους επί τους ύψους των δασμών. Η Γερμανία, μαζί με τη Φινλανδία και τη Σουηδία, απείχαν από τη ψηφοφορία του Ιουλίου για το αν θα στηρίξουν τη μόνιμη υιοθέτηση των δασμών.
Από την άλλη, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία υποστήριξαν τους προτεινόμενους δασμούς και είναι μεταξύ εκείνων που θα επηρεαστούν περισσότερο από τυχόν τιμωρητικούς δασμούς που ενδεχομένως να προκύψουν από την πλευρά της Κίνας.