Έρχονται νέα τρόλεϊ στην Αθήνα-πόσο διαφορετικά θα είναι

Επιτέλους η Αθήνα θα αποκτήσει νέα τρόλεϊ: Θα είναι με μπαταρία και δυνατότητα επιστροφής διαθέσιμου ηλεκτρικού ρεύματος στο δίκτυο.

Τα τρόλεϊ ως μέσο μαζικής μεταφοράς μοιάζει μια παρωχημένη επιλογή αλλά στην εποχή μας δεν είναι καθόλου τέτοια, δεδομένου πως τα οχήματα που παρουσιάζονται από τις εταιρείες πλέον είναι απείρως πιο εκσυγχρονισμένα από αυτά που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους εδώ και μερικά χρόνια. 

Τέτοια (εκσυγχρονισμένα) όπως φαίνεται θα είναι και τα επόμενα τρόλεϊ που θα διαθέτεουν οι αστικές μετακινήσεις της πρωτεύουσας, καθώς από την πρόσφατη επίσκεψη του  Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Βασίλη Οικονόμου, στο αμαξοστάσιο των τρόλεϊ στον Κόκκινο Μύλο, προέκυψαν ενδιαφέρουσες ειδήσεις. 

 

Ο Υφυπουργός εξέτασε μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους.

Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχήματα, τα οποία προβλέπονται μέσω του διαγωνισμού που θα δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες.

Τα νέα τρόλεϊ θα είναι σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες δεν θα διαθέτουν προφανώς κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά που θα κινούνται από την ενέργεια των γραμμών και θα διαθέτουν παράλληλα και μπαταρίες για την αποθήκευσή της. 

Αυτό θα επιτρέπει σε νέα λεωφορεία να μοιράζονται την ενέργειά τους με το δίκτυο όταν είναι διαθέσιμη και δεν υπάρχει ανάγκη αυτής για την μετακίνησή τους, όπως λόγου χάρη στο τέλος μιας βάρδιας. Επιπλέον δεν θα χρειάζονται δίκτυο φόρτισης, όπως τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που έχει προμηθευτεί η χώρα μας, που είναι και το μεγάλο ατού της ιδέας των τρόλεϊ εξάλλου, κάτι που έχει όφελος τόσο στο χρονοδιάγραμμα των δρομολογίων, όσο και στην ομαλότερη λειτουργία με βάση το προσωπικό των τρόλεϊ. 

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης δήλωσε: "Η αναβάθμιση του στόλου των Τρόλεϊ και η βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων είναι προτεραιότητές μας. Η ασφάλεια και η ποιότητα της καθημερινότητας τόσο των εργαζομένων όσο και των πολιτών είναι αδιαπραγμάτευτες. Με τα νέα 200 Τρόλεϊ, προχωράμε σε έναν σύγχρονο και πιο αποδοτικό στόλο, έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες των πολιτών για ποιοτική και ασφαλή καθημερινότητα".