Η Porsche παρουσίασε πρόσφατα την ταχύτερη έκδοση της τρίτης γενιάς της Panamera στο Nurburgring, όπου και σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου με τον Lans Kern στο τιμόνι. Με χρόνο 7:24,17 λεπτά, η κορυφαία προφανώς έκδοση της Panamera, κατάφερε να μειώσει το χρόνο της προκατόχου της κατά 5,64 δευτερόλεπτα.
Η λέξη προφανώς, αφορά στο γεγονός ότι η Porsche δεν κατονόμασε την έκδοση και αρκέστηκε στην ανακοίνωση πως η Panamera, αποτελεί πλέον το ταχύτερο sedan στην πολυτελή κατηγορία, που εξοπλίζεται είτε με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε με υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η Porsche δεν υπεισήλθε σε λεπτομέρειες σχετικά με το "νέο κορυφαίο μοντέλο Panamera", αλλά έχουμε βάσιμες υποψίες ότι πρόκειται για την επερχόμενη έκδοση Turbo S E-Hybrid. Η οποία, αναμένεται να αποδίδει περισσότερους από τους 680 ίππους της κανονικής Panamera Turbo E-Hybrid και πιο κοντά στους 739 ίππους της Cayenne Turbo S E-Hybrid, πιθανότατα από έναν ηλεκτροκίνητο twin-turbo V8 4.0 λίτρων.
Πιο δυναμική εικόνα
Οπτικά, η νέα Panamera Turbo S E-Hybrid ξεχωρίζει από την Panamera Turbo E-Hybrid χάρη στο χαμηλότερο μπροστινό splitter και τις μαύρες διακοσμητικές πινελιές γύρω από τα πίσω φώτα και τον εμπρός προφυλακτήρα. Διαθέτει επίσης το προαιρετικό Carbon Aerokit, το οποίο αφορά μια μεγάλη πτέρυγα τεσσάρων κατευθύνσεων στο πίσω μέρος, για την ενίσχυση της κάθετης δύναμης.
Το μοντέλο προπαραγωγής δεν είχε καμουφλάζ και φορούσε ζάντες 21 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (275/35 ZR21 εμπρός και 325/30 ZR21 πίσω). Σύμφωνα με την Porsche, οι μόνες διαφορές από το μοντέλο παραγωγής, ήταν ένα αγωνιστικό κάθισμα για τον οδηγό και ένας κλωβός ασφαλείας.
Το νέο ρεκόρ σημειώθηκε την Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024. Αυτό είναι το τρίτο ρεκόρ που επιτυγχάνεται από μια Panamera, μετά τις προηγούμενες προσπάθειες το 2016 και το 2020 (7:29,81 λεπτά), όλες με τον οδηγό αγώνων Lars Kern στη θέση του οδηγού.
Σημαντικά βελτιωμένη
Ο Kern τόνισε ότι η νέα γενιά έχει σημειώσει "σημαντική βελτίωση" στις σε σχέση με την προκάτοχό της, κυρίως λόγω της νέας ανάρτησης Porsche Active Ride, που τη μετατρέπει σε ένα "πολυτελές sedan με την οδική συμπεριφορά ενός σπορ αυτοκινήτου".
Ο ίδιος απέδωσε τον σημαντικά βελτιωμένο χρόνο σε διάφορους παράγοντες, όπως "το σύστημα κίνησης, την αεροδυναμική, το πλαίσιο και τα νέα ελαστικά Michelin υπερυψηλών επιδόσεων".
Το προηγούμενο ρεκόρ για την "κατηγορία executive sedan" κατείχε η τετράθυρη Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ με χρόνο 7:27,800 που σημειώθηκε τον Νοέμβριο του 2020. Σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα, ο χρόνος 7:24.17 της νέας Panamera την καθιστά ελαφρώς ταχύτερη από το Tesla Model S Plaid (7:25.231), αλλά σημαντικά πιο αργή από την ομόσταυλη Porsche Taycan Turbo GT (7:07.55) των 1.000+ ίππων.