Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλους χώρους στα λιμάνια της Ευρώπης για εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και όχι μόνο, οχημάτων τα οποία μέχρι στιγμής δεν έχουν βρει τους νέους ιδιοκτήτες τους. Αυτό έχει ως συνέπεια οι εταιρείες logistics νοικιάζουν επίσης πρόσθετους χώρους στάθμευσης έξω από τα λιμάνια.
"Αυτή η κατάσταση επηρεάζει επί του παρόντος όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια όπου καταφθάνουν μεγάλες ποσότητες αυτοκινήτων", δήλωσε ο Gert Ickx, εκπρόσωπος της διοίκησης των βελγικών λιμανιών της Αμβέρσας και του Ζέεμπρικ. Η λιμενική αρχή δεν έδωσε ακριβή στοιχεία, αλλά το λιμάνι είναι σήμερα απασχολημένο με σημαντικά περισσότερα οχήματα από ό,τι το 2020 και το 2021, δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Το πρόβλημα έχει επιδεινωθεί από διάφορες δυσμενείς επιδράσεις, δήλωσε ο Ickx. "Υπάρχει έλλειψη χωρητικότητας για τα φορτηγά μεταφοράς αυτοκινήτων και υπάρχουν πολύ λίγοι οδηγοί φορτηγών", είπε.
Επιπλέον, οι αδύναμες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη προκαλούν επίσης αποθεματοποίηση. Η κίνηση ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών να πωλούν απευθείας στους πελάτες αντί να πωλούν μέσω των αντιπροσωπειών αυξάνει επίσης τη συμφόρηση.
"Ορισμένες μάρκες πωλούν πλέον απευθείας στον πελάτη και αφήνουν τα αυτοκίνητα στα λιμάνια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αντί να τα μεταφέρουν στους αντιπροσώπους", δήλωσε ο Ickx.
Ο Wolfgang Goebel, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοδιαστών Τελικών Οχημάτων (ECG), δήλωσε ότι τα λιμάνια είναι γεμάτα, αλλά πρόσθεσε ότι αυτό δεν είναι θεμελιωδώς νέο.
"Τα λιμάνια είναι υπερπλήρη εδώ και πολύ καιρό", δήλωσε ο Goebel, ο οποίος είναι επίσης μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου Mosolf, ενός από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών logistics στη Γερμανία με περισσότερες από τρία εκατομμύρια μεταφορές οχημάτων ετησίως.
Ο όμιλος δραστηριοποιείται επίσης στη Ζέεμπρικ. "Έχουμε μια αδύναμη αγορά, η οποία οδηγεί σε λίγες εκροές. Οι κινεζικές εισαγωγές οχημάτων αποτελούν μόνο ένα μέρος αυτού του γεγονότος".
Η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να τερματίσει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένας άλλος λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν περισσότερο στα λιμάνια. "Αυτό επηρεάζει τα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των μαρκών", δήλωσε ο Goebel. Είπε ότι ο όμιλος Mosolf έχει νοικιάσει επιπλέον χώρο έξω από τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού.
Με στοιχεία από τον Automotive News.