Τι συμβαίνει με τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Πόσα καινούργια οχήματα μπήκαν σε κυκλοφορία στην ελληνική αγορά τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο Μάρτιο σημείωσαν πτώση κατά 6,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Ειδικότερα, νέες πινακίδες κυκλοφορίας έλαβαν 12.478 αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα έναντι των 13.284 οχημάτων που πωλήθηκαν τον Μάρτιο του 2023.

Στον ίδιο μήκος κύματος και οι πωλήσεις καινούργιων φορτηγών (ελαφρά και βαρέα). Εδώ η πτώση ήταν ελεύθερη με συρρίκνωση της τάξεως του 29,4% που μεταφράζεται σε 790 πωληθέντα οχήματα έναντι 1.119 μονάδων του Μαρτίου 2023. Ωστόσο, τα καινούργια λεωφορεία που μπήκαν σε κυκλοφορία ήταν 19 έναντι 14 του 2023.

Παρά την πτώση του περασμένου μήνα, οι πωλήσεις 3μήνου για τα επιβατικά αυτοκίνητα παραμένουν ενισχυμένες κατά 8,6% με συνολικές πωλήσεις 36.681 μονάδων έναντι 33.772 μονάδων του πρώτου 3μήνου της περασμένης χρονιάς.

Με βάση τις κατηγορίες, τα supermini και μικρά SUV συνεχίζουν να έχουν την μερίδα του λέοντος με μεριδιο αγοράς 56,6% επί του συνόλου των πωλήσεων ακολουθούμενη από την κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων (ποσοστό 28,9%).

Σε ότι αφορά τις τεχνολογίες, τα βενζινοκίνητα κυριαρχούν κατά κράτος αν και μειωμένα κατά 3,7%. Τα diesel συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία με συνολικό μερίδιο αγοράς 16,6%.

Αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων (+10,2%) που οφείλεται κυρίως στις ολοένα και περισσότερες προτάσεις μοντέλων που υιοθετούν αυτή την τεχνολογία.

Τέλος, τα ηλεκτρικά παραμένουν στάσιμα καθώς αυτή την περίοδο δεν υπάρχουν πόροι κρατικής επιδότησης από το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ".