Γιατί Porsche 718 Boxster και Cayman καταργούνται στην ΕΕ

Μετά το SUV Macan, πλέον έγινε γνωστό πως από την 1η Ιουλίου και οι 718 Boxster και 718 Cayman της Porsche θα σταματήσουν να πωλούνται στην ΕΕ.

Μετά την Macan στα τέλη του περασμένου χρόνου, η Porsche βρίσκεται για μία ακόμη φορά στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να καταργήσει τις 718 Boxster και 718 Cayman στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή δεν θα συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς της ΕΕ για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2024.

Αυτοί οι νέοι κανονισμοί αποσκοπούν στην προστασία των ηλεκτρονικών αρχιτεκτονικών των σύγχρονων οχημάτων από τους χάκερ. Στα τέλη του περασμένου έτους, η Porsche επιβεβαίωσε ότι αυτός είναι ο λόγος που την αναγκάζει να σταματήσει την πώληση της Macan στην ΕΕ.

Τώρα επιβεβαιώνεται ότι και η υπάρχουσα σειρά της 718 δεν πληροί τις προϋποθέσεις που έχει θέσει η ΕΕ, καθώς εξελίχθηκε πολύ πριν από τη δημιουργία του νέου πλαισίου κανονισμών. Και όπως και στην περίπτωση της Macan, οι Boxster και Cayman δεν είναι δυνατόν να τροποποιηθούν ώστε να συμμορφωθούν με τις αλλαγές.



"Στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε ορισμένα κράτη που εφαρμόζουν τη νομοθεσία της ΕΕ, τα μοντέλα 718 με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν θα είναι διαθέσιμα επ' αόριστον", δήλωσε ο εκπρόσωπος της Porsche 718, Oliver Hilger. "Ο κύριος λόγος γι' αυτό είναι ο Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (συμπεριλαμβανομένης της κυβερνοασφάλειας). Όλα τα μοντέλα που δεν πληρούν αυτές τις απαιτήσεις δεν θα μπορούν πλέον να γίνουν δεκτά για νέα ταξινόμηση στην ΕΕ μετά τις αρχές Ιουλίου 2024".

Αν υπάρχει ένα καλό νέο για τους φίλους της 718 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό είναι ότι οι εκδόσεις Cayman GT4 RS και Boxster RS Spyder θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν, καθώς ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής τους σημαίνει ότι εξαιρούνται από τον κανονισμό. Ωστόσο, οι υπόλοιπες εκδόσεις των 718 Cayman και 718 Boxster θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμες σε άλλες αγορές του πλανήτη.

Πάντως, ενώ τα υπάρχοντα μοντέλα 718 δεν πληρούν τους επικείμενους νέους νόμους της ΕΕ για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, ο Hilger υπογραμμίζει ότι αυτό δεν σημαίνει πως είναι ευάλωτα σε επιθέσεις hacking. "Οι διαδικασίες που απαιτούνται τώρα από την UN ECE R 155 δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν, επειδή δεν ήταν ακόμη γνωστές και εφαρμόσιμες όταν αναπτύχθηκε το πάτωμα της 718", πρόσθεσε ο Hilger.

"Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα παλαιότερα οχήματα δεν είναι, αυτά καθαυτά, ασφαλή. Όσον αφορά τα τρέχοντα μοντέλα, ελέγχουμε τακτικά την κυβερνοασφάλεια των προϊόντων μας και συνεργαζόμαστε με την παγκόσμια κοινότητα ασφάλειας χρησιμοποιώντας μια δημόσια προσβάσιμη διεπαφή", κατέληξε ο Hilger.